رشت - نماینده ولی فقیه در گیلان، مرحوم آیت الله امینیان را دلداده انقلاب اسلامی و امام(ره) عنوان کرد و گفت: مقاومت شیعیان در برابر هجوم فرهنگ‌های بیگانه در طول تاریخ در سایه تلاش مجاهدانه و مستمر عالمان شیعه بوده است.

مقاومت مقابل فرهنگ های بیگانه، در سایه تلاش عالمان شیعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان ، آیت الله رسول فلاحتی در چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمدعلی امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه در حسینیه اعظم آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) اظهار کرد: در مجلس نکوداشت عالمی فرزانه و شخصیتی بزرگ از سرزمین ولایتمدار گیلان حضور پیدا کردیم.

وی به جایگاه و نقش عالمان شیعه در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: مقاومت شیعیان در برابر هجوم فرهنگ‌های بیگانه در طول تاریخ در سایه تلاش مجاهدانه و مستمر عالمان شیعه بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم مسلمان ایران و عراق در سایه عالمان شیعه در صراط مستقیم و در مسیر اهل بیت (ع) باقی ماندند، تصریح کرد: عالمان دین نقش بی بدیل و جایگاهی روشن در نگه داشتن مردم و جامعه اسلامی در صراط مستقیم داشته‌اند.

آیت الله فلاحتی به تأثیر عالمان دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تزکیه نفس و تربیت انسان‌ها از ویژگی‌های عالمان دین است.

وی با اشاره به اینکه وجود مربی خوب موجب رشد انسان می‌شود، بیان کرد: در یک قرن اخبر عالمان تأثیرگذاری مانند میرزای شیرازی، میرزا حبیب الله رشتی، آقای سید ابوالقاسم خویی، آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) در ایران و عراق بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کسب علوم دینی آیت الله امینیان از آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله امینیان دنبال، مقام، مال و معصیت نبود و این ویژگی‌ها بود که ابشان را بین مردم الگو کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر انسان تربیت نشود و در آغاز نوجوانی و جوانی کسی را نداشته باشد او را تربیت کند به بی راهه می‌رود، اظهار کرد: امام (ره) فرمودند؛ اگر انسان خود را مهذب نکند بیم آن می‌رود با قلبی بغض آلود نسبت به خدا جان بسپارد.

وی به نام پر آوازه آیت الله امینیان در گیلان و ایران اشاره کرد و افزود: اگر آیت الله امینیان در حوزه علمیه قم می‌ماند امروز فیلسوف دیگری مانند آیت الله آملی داشتیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت الله امینیان دلداده انقلاب اسلامی و امام (ره) بود، تصریح کرد: آیت الله امینیان با اجازه امام (ره) خود را وقف مردم و خلق الله کرد.

آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، بیستم خردادماه سال ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت. او از سال ۱۳۶۳، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته؛ همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.