قاضی پرونده عنوان کرد: با توجه به نوع مطالب بارگذاری شده در صفحه اینستاگرامی متهم که به صورت گسترده‌ای اقدام به انتشار مطالب کذب و حتی توهین به برخی مقامات کشوری و لشکری هم کرده بود، برای وی قرار تأمین کیفری صادر و در دادسرا بازداشت شد.

بازداشت یک مجری سیما به اتهام نشر اکاذیب

فردی که به عنوان مجری با سیمای خراسان رضوی همکاری می‌کرد و به صورت گسترده‌ای در فضای مجازی مطالب کذب و حاشیه‌ساز منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد و تفهیم اتهام، بازداشت شد.

ماجرای رفتار مشکوک اینستاگرامی چه بود؟

حدود یک ماه پیش چندین برگه مستندات روی میز قاضی حقدادی، سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان قرار گرفت و بررسی آن‌ها اشاره به اقدام‌های عجیب و غریب فردی داشت که در برخی برنامه‌های سیمای خراسان رضوی به عنوان مجری ایفای نقش کرده بود.

وقتی دلیل‌های قضایی به طور دقیق توسط مقام قضایی مورد بررسی قرار گرفت این احتمال به وجود آمد که شاید اقدام‌های انجام گرفته به صورت سازمان یافته‌ای در حال رخ دادن است، بر همین اساس دستوری صادر و پرونده برای رسیدگی دقیق‌تر به شعبه ۷۷۲ دادیاری دادسرای ناحیه ۷ ارجاع شد.

از همین رو قاضی غلامی دستور داد مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی ابتدا به صورت پوششی اینستاگرام فرد یادشده را مورد رصد قرار داده و مدتی مطالب بارگذاری شده را به صورت دقیق بررسی و مستندسازی بیشتری در این زمینه انجام داده و پس از تکمیل مراحل انتظامی، متهم را به دستگاه قضایی هدایت کنند.

 تفهیم اتهام و بازداشت چند ساعته مجری

این اقدام‌ها نیز بسرعت توسط مأموران انجام شد و تمامی اقدام‌های مجرمانه متهم ذخیره‌سازی و سپس وی به مقر پلیس منتقل شد. پس از آن طبق دستور قضایی متهم به دادسرای فضای مجازی هدایت شد.

قاضی غلامی در تشریح این ماجرا به قدس گفت: پس از ارجاع این پرونده و انجام اقدام‌های قضایی مورد نیاز، متهم به شعبه هدایت و مورد بازجویی قرار گرفت. در ادامه روند رسیدگی به رفتارمجرمانه فرد یاد شده، متهم اظهار داشت که در حال حاضر به عنوان مجری با سیمای خراسان‌رضوی همکاری دارد، او همچنین معترف شد در یکی از مناطق شهرداری مسئول دفتر یکی از مدیران نیز هست.

قاضی پرونده همچنین تصریح کرد: با توجه به نوع مطالب بارگذاری شده در صفحه اینستاگرامی متهم که به صورت گسترده‌ای اقدام به انتشار مطالب کذب و حتی توهین به برخی مقامات کشوری و لشکری هم کرده بود، به وی اتهام توهین به مقامات و نشر اکاذیب تفهیم و برای وی قرار تأمین کیفری صادر و چند ساعتی در دادسرا بازداشت شد.

در ادامه هم با توجه انجام مراحل قضایی و دریافت وثیقه مناسب از مجری یادشده، وی آزاد  شد تا دیگر مراحل قضایی پرونده نیز طی شود.

  فرضیه ارتباط با افراد معاند در حال بررسی

غلامی به زاویه دیگری از پرونده هم اشاره و در تشریح آن ماجرا بیان داشت: با توجه به نحوه انتشار مطالب و برخی شواهد دیگر در پرونده، این احتمال وجود دارد فرد بازداشت شده به صورت برنامه‌ریزی شده دست به این اقدام مجرمانه زده و با برخی افراد معاند و یا سرویس‌های بیگانه ارتباط داشته باشد که این فرضیه هم به صورت دقیق در حال رهگیری و بررسی قضایی است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    اگر کسی بخواهد راجع به فسادها دهن باز کند با انواع تهمت ها روبرو می شود.باید از علما و مدیران و مسوولان بزرگ سوال کرد فحشا و دزدی و رانت و بهره خوری و ویلا نشینی و اقازاده پروری و بهره دهی با آن پول ها را عاشقان انقلاب و ائمه در کشور درست نکرده اند بلکه آمریکا درست کرده و شماها پیرو امام هستید و دنباله رو خون شهدا .خجالت نمی کشند این فاسدان دارند به نام دین،دین شیع علوی را نابود می کنند و مردم را بیشتر از دین و اعتقادات پاک شان دور می کنند؟