معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اعمال محدودیت های جدید ترکمنستان در مرز سرخس مشکلاتی برای رانندگان ایرانی ایجاد کرده است.

اعمال محدودیت های جدید ترکمنستان برای تردد کامیون ها

به گزارش قدس آنلاین ، جواد وحدتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: دولت ترکمنستان از مردادسال گذشته تردد کامیون‌ها از مرز خود را به ورود ۳۰ و خروج ۳۰ کامیون محدود کرد که این امر موجب کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت کالا از طریق مرز سرخس در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ شد.


وی تصریح کرد: دولت ترکمنستان سهمیه خروج ۳۰  کامیون از مرز خود به ایران را به ۱۰ دستگاه برای کامیون‌های ترکمنستانی، ۱۰ دستگاه برای ناوگان ایرانی و ۱۰ دستگاه برای سایر ملیت‌ها تغییر داد که این تصمیم موجب افزایش مدت اقامت رانندگان ایرانی در مرز ترکمنستان شد.

وحدتی فر افزود: با توجه به اهمیت پایانه مرزی سرخس برای کشورهای آسیای مرکزی و ویژگی منحصر به فرد این پایانه به خاطر دسترسی به ریل، پیگیری رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای این پایانه مرزی از سوی مراجع دیپلماتیک در دستور کار قرار گرفته است.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پنج واحد گمرکی این استان در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی آن در تایباد و مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان فعالند.

وی ادامه داد: پارسال ۳۹ هزار و ۴۲۳  کامیون حامل کالای ترانزیت ورودی از کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان وارد خراسان رضوی شدند که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد کاهش داشت.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.