ایلام - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در راستای اعتمادسازی بین مودیان و امور مالیاتی سال گذشته ۳۳ هزار پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

۳۳ هزار پرونده مالیاتی در ایلام تشکیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، :عزیزاله عباسپور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ اظهارنامه مالیاتی در سال عملکرد ۹۶ در سطح استان  تحویل اداره امور مالیاتی گردیده است، افزود: تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان در سال ۹۷ را نشانه مشارکت مردم در توسعه اقتصادی استان است.

مدیر کل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف سازمان در سنوات اخیر، توافق و تفاهم با مودیان مالیاتی است، یادآور شد: عدم اطلاع پرداخت کنندگان مالیات از سرنوشت آن، از مشکلات فراروی اداره مالیاتی است که با فرهنگسازی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

 عباسپورگفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده  از مهمترین درآمدهای دهیاری ها، شهرداری ها و دروستا های فاقد دهیار  است، که در سال گذشته  بیش از ۴۸ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری، آموزش و پروش و ورزش و جوانان استان ایلام توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته  ۱۹۴ میلیارد تومان مالیات  در استان ایلام از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت شده است، افزود: مودیان مالیاتی در زمان مقرر (برای مشاغل خرداد ماه و برای اشخاص حقوقی و شرکتها و صاحبان املاک استیجاری تیر ماه) اقدام نمایند.

مدیرکل امور مالیات استان ادامه داد: در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ مودیانی که تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشند، مالیات آنها نسبت به سال قبل بدون افزایش، از ۲ و نیم تا ۵ میلیون تومان، ۵ درصد؛ از ۵ تا ۱۰، ۹ درصد و از ۱۰ میلیون تومان به بالا ۱۵ درصد به مالیات های آنان افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: از سال ۸۷ تا ۹۷، ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات و در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده در بین اداراتی مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دهیاری ها، امور عشایری و شهرداری های استان تقسیم شده است.

عباسپور با اشاره به اینکه توافق و تفاهمات به دو صورت است، عنوان کرد: کسانی که فروش سالیانه آنان کمتر از ۸۲۸ میلیون تومان در سال باشد، میتوانند از این توافق استفاده کنند اما مودیانی که بیشتر از این مبلغ فروش دارند، پر کردن اظهارنامه های ممکن است مشکلاتی را برای آنان به وجود بیاورد.

مدیر کل امور مالیاتی استان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص مشوق های مالیاتی بیان داشت: به آن دسته از افرادی در  موعد مقررو تعیین شده نسبت به تکمیل اظهار نامه مالیاتی و پرداخت به موقع مالیات اقدام می نمایند، برای سالهای آینده از تخفیف یک تا ۲ درصدی مالیاتی برخوردار خواهند شد. / انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.