با افزایش نگرانی‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر مصرف مواد مخدر در میان نظامیانش، کمیته‌ای ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی، معتادتر شده‌اند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از ارائه گزارش‌های نگران‌کننده درباره افزایش مصرف مواد مخدر در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی،‌ «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم کمیته‌ای ویژه را برای بررسی این موضوع تشکیل داد و قرار است کمیته مذکور نتیجه تحقیقات خود را بزودی ارائه دهد.

وبگاه صهیونیستی «آی 24» در گزارش خود آورده است: در راستای اصلاحات دو ساله برخی مجازات‌ها در ارتش، بر استفاده از اردوگاه‌ها برای استعمال موارد مخدر توسط نظامیان ارتش، تمرکز و این موضوع باعث افزایش پرونده‌هایی شده که برای افزایش مصرف مواد مخدر در این اردوگاه‌ها باز شده است. در حال حاضر به دستور رئیس ستاد مشترک ارتش، بررسی راه‌های جدید برای مبارزه با این پدیده آغاز شده و تیمی برای از بین بردن این پدیده در صفوف ارتش تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، از جمله ابزارهایی که برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته شده این است که در صورت اثبات مصرف مواد مخدر توسط یک نظامی، او از یک سری امتیازها مانند مستمری ماهانه محروم خواهد شد.

ماه گذشته؛ یک مرکز روان‌درمانی اسرائیلی اعلام کرد، طی جنگ دو روزه اخیر میان نوار غزه و فلسطین اشغالی (+) حدود 1000 صهیونیست که دچار حالت هراس و اضطراب شده بودند، به این مرکز مراجعه کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، در سال 2018 این مرکز حدود چهار هزار نفر را که دچار اضطراب‌های ناشی از یک آسیب روانی بوده‌اند، پذیرش کرده است که این میزان در مقایسه با سال قبلش 25 درصد رشد داشته است. یک چهارم از افراد مراجعه‌کننده از پسران و دختران جنوب فلسطین اشغالی (‌هم‌مرز با غزه) هستند.

 در ادامه این گزارش آمده، طی سال‌های گذشته یعنی از جنگ 2014 علیه نوار غزه به بعد، تعداد صهیونیست‌هایی که درخواست کمک (حمایت‌های روانی) داشته‌اند، بیشتر شده است. همچنین در پی تنش‌های سال گذشته میزان مراجعه به مراکز روان‌درمانی 40 درصد افزایش داشته و از 780 مورد در سال 2017 به 1300 مورد در سال 2018 رسیده است.

مرکز مذکور تأکید کرد، حملات مکرر رژیم صهیونیستی (به نوار غزه) که با ارسال بالون‌های آتش‌زا و راهپیمایی‌های بازگشت پاسخ داده شد منجر به افزایش دراماتیک تعداد اسرائیلی‌هایی شده که به این مرکز مراجعه کردند. بر اساس این گزارش، همزمان با آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در 30 مارس سال گذشته (2018) روزانه حدود 200 نفر به این مرکز روان‌درمانی مراجعه کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.