سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تداخل بین طرح جامع مشهد و تقسیمات کشوری بینالود بازگشایی مسیر فرمانیه را معطل کرده است.

مشهد و بینالود اختلافات را به حداقل برسانند

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بخشی از طرح جامع مصوب شهر مشهد با محدوده تقسیمات کشوری شهرستان بینالود تداخل پیدا کرده است که باعث بروز اختلافاتی بین دو شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی  مسیر فرمانیه از جاده شاندیز نیز در  این محدوده تداخلی قرار گرفته است که جهت بازگشایی ان هر دو شهرستان اعلام آمادگی کرده اند ودر جلسات مختلفی که در این باره در استانداری برگزار شده است شهرداری مشهد با ارائه پیشنهادی اعلام کرده است که آمادگی اجرای این پروژه را دارد و در مقابل شهرستان بینالود نیز پیشنهاد داده است که چون این پروژه بر مبنای قانون تقسیمات کشوری در حریم شهرستان بینالود است یک دستگاه اجرایی از بینالود باید اجرای آن را برعهده بگیرد.

قربانی با اشاره به اینکه در باره این موضوع گزارش کاملی تهیه و در اختیار استاندار خراسان رضوی قرار گرفته است و وی نیز به حوزه سیاسی استانداری تکلیف کرده است که موضوع را مرتفع کند، بیان داشت: در حال حاضر برای شهرستان بینالود، مهلتی از سوی استانداری در نظر گرفته شده است که در کارگروه های این شهرستان موضوع را مطرح کند و دستگاهی که توان اجرای این پروژه و تامین اعتبار دارد را به استانداری معرفی کند تا  مصوبه اجرای این پروژه از سوی استانداری برای آن دستگاه لحاظ شود و اگر در این مهلت نتواند دستگاهی را معرفی کند طبیعتا اجرای آن به شهرداری مشهد واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور هماهنگی استانداری خراسان رضوی افزود: تداخل بین طرح جامع مشهد و تقسیمات کشوری بینالود باعث بروز این مشکل شده است که به مسئولان هردو شهرستان توصیه اکید شده است که به نحوی رفتار کنند که اختلاف بین دو شهرستان منجر به اختلاف قومی و قبیله ای و مسائل امنیتی نشود.

قربانی بیان داشت: به هرحال باید در مورد ترافیک جاده شاندیز به مشهد تفکر و برنامه اساسی صورت بگیرد زیرا حجم تردد ها در روزهای تعطیل در این مسیر بسیار زیاد می باشد و شهروندان ساعت های طولانی را در ترافیک سپری می کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.