زنجان- مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: انسان عامل اصلی تخریب محیط زیست است.

مجوز جدید برای فعالیت کارخانه روی نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:دشت زیبای سهرین مامن آهوان زیبای شمال غرب کشور است دشتی به وسعت  ۱۲۲۶۱۸هکتار که طبق آخرین آمار تعدادشان به ۱۲۵۰راس می رسد. سفر به دشت آهوخیز شاید درابتدا برایم بسیارسخت بود،ولی دیدن این حیوان زیبا از نزدیک در آن دشت وسیع تجربه خوبی بود که موجب شد سختی سفر و جاده خاکی را با تماشای، آهوان ،عقاب، خرگوش و... پشت سر بگذارم.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در نشست خبری که در محل دشت سهرین برگزار تنها راه نجات محیط زیست را احیا زمینهایی تخریب شده دانست و گفت:محیط بانان تلاشهای زیادی انجام دادند و با وجود نیروی  انسانی کم با چنگ و دندان این منطقه را حفظ کرده اند.

حسین آبسالان بابیان اینکه دشت سهرین در زمین های مرتعی قرارگرفته است، افزود: از نظر آمایش سرزمین باید در  این منطقه مرتع‌داری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴واحد آلاینده شناسایی و پلمپ شدند گفت: مدیریت یکپارچه اکوسیستم وعلم کافی در خصوص آمایش سرزمینی وجود ندارد و بدون بوجه به این مساله هر نوع کشتی در هر منطقه صورت می گیرد.

آبسالان از حیاط وحش منبعی برای شکار و جذب توریسم یاد کرد و افزود: حیاط وحش منبع خوبی برای جذب درآمد است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست همه آحاد جامعه را درگیر می کند وهر کس باید تخلفات را گزارش دهد ادامه داد:با دادن اموزش های لازم باید نسبت به آگاه سازی این قشر از جامعه تلاش کنیم.

آب سالان با اذعان به اینکه باید مسایلی که به محیط زیست آسیب می زند راشناسایی کنیم افزود:مردم بومی  یکی از اولویتهای اصلی در جهت آگاه سازی و حفاظت از اکوسیستم هستند.

 آبسالان بابیان اینکه دخل و تصرف انسان عامل اصلی تخریب محیط‌زیست است، اذعان داشت: شکار عامل نابودی حیات‌وحش نیست.

وی  در پاسخ به سوالی،وجود انگل در ماهیان کپور موجود در سد  گلابر را دلیل مرگ سایر ماهیان عنوان کرد و گفت:؛ طبق نظر دامپزشکی، مشکل انگل در ماهیان کپور رهاسازی شده در این سد عامل مرگ سایر ماهیان شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه معضل واحدهای آلاینده‌های سرب و روی و پسماند روی از مهمترین چالش های حوزه محیط زیست استان زنجان است، گفت: مجوز جدید برای فعالیت کارخانه روی نمی‌دهیم.

لطفی رییس اداره آموزش و پژوهش نیزبا مهم شمردن بحث آموزش در مسائل زیست محیطی اظهارداشت: بیش از ۲۴هزار نفر ساعت آموزش همگانی در سال گذشته صورت گرفته است.

وی به نقش ثمن های فعال محیط زیست اشاره کرد و گفت: همکاری ثمن ها با یکدیگر به نفع محیط زیست استان خواهد بود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.