با حضور مقام قضایی و تیم‌های حفظ حقوق بیت‌المال در محل اعمال قانون قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و تغییر کاربری داده شده، از تبدیل ۴۵ هزار متر زمین کشاورزی به باغ ویلا جلوگیری شد.

آزادسازی ۴۵ هزار متر زمین کشاورزی

چند ماه پیش ماجرای تغییر کاربری گسترده‌ای به صورت شبانه در حوالی اتوبان باغچه در دادسرای ویژه زمین و مسکن مرکز استان خراسان رضوی مطرح و پس از آن موضوع به صورت دقیق از سوی قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

از همین رو مستندات اقدام‌های انجام شده در منطقه‌ای به نام کلاته‌عرب از تیم‌های بررسی کننده دریافت و مشخص شد در منطقه یادشده بیش از ۲۲ مورد تغییر کاربری انجام شده که عاملان این اقدام به صورت شبانه و یا با روش‌های خاصی به دور از چشم تیم‌های گشتی و ناظر بر تخلفات، زمین‌های کشاورزی را قطعه‌بندی، دیوارکشی و تبدیل به باغ ویلا کرده بودند.

در مرحله نخست باتوجه به وسعت قابل توجه این تغییر کاربری صورت گرفته که حکایت از روند رو به افزایش آن در منطقه داشت، با دستور مقام قضایی تیم‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال به محل مراجعه و به متخلفان اخطارهای لازم نسبت به برگرداندن قطعه زمین‌ها به حالت اولیه داده شده و از آن‌ها خواسته شد تا در مدتی معین این اقدام را انجام دهند.

پس از پایان زمان یادشده، برای بار دوم مأموران به محل مراجعه و مشاهده کردند هیچ گونه تخریب دیوارکشی در منطقه تغییر کاربری به چشم نمی‌خورد و باتوجه به این موضوع مراتب به دستگاه قضایی گزارش و با نظارت دستگاه قضایی و محوریت شورای حفظ حقوق بیت‌المال صبح روز دوشنبه گذشته فرایند قانونی که سبب شد جلوی سودجویی‌های فراوانی گرفته شود به مرحله اجرا در آمد.

 آزادسازی ۲۲ باغ ویلای غیرمجاز

در همین زمینه مدیر امور هماهنگی و دبیر کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد به خبرنگار قدس گفت: منطقه‌ای که در آن اجرای حکم شد در ۱۵ کیلومتری شهر مشهد (اتوبان باغچه) و در محلی به نام کلاته عرب واقع شده است.

یاوری تصریح کرد: این اجرای دستور قضایی با حضور قاضی غلامی به عنوان نماینده دادستانی، تیم‌هایی از شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروه صیانت از حریم و... به مرحله اجرا در آمد و مستحدثات ۲۲ قطعه زمین کشاورزی که به صورت غیرمجاز دیوارکشی و تبدیل به باغ ویلا شده بود، قلع و قمع و به حالت اولیه بازگردانده شد.

مدیر امور هماهنگی و دبیر کارگروه صیانت از حریم کلانشهر مشهد ادامه داد: مساحت کل ۲۲ قطعه زمین کشاورزی آزادسازی شده حدود ۴۵ هزار مترمربع بود که برای آزادسازی این قطعات از ساعت ۶ صبح روز یادشده در محل حاضر و تا ظهر فرایند آن ادامه داشت.

 مهلت ۱۰ روزه به برخی متخلفان

یاوری اشاره‌ای به مهلت ۱۰ روزه به برخی ساکنان محل کرد و در این زمینه اظهار داشت: درحین اعمال قاطع قانون شورای حفظ بیت‌المال و با دستور مقام قضایی حاضر از ساکنان باتوجه به شرایط خاصی که داشتند مهلتی ۱۰ روزه داده شد تا محل را تخلیه و نسبت به قلع و قمع مستحدثات نیز اقدام نمایند.

از همین رو درصورتی که افراد پس از مهلت داده شده اقدامی در این زمینه نکنند، تیم‌های حفظ حقوق بیت‌المال در محل حضور پیدا خواهند کرد و نسبت به آزادسازی قطعات باقی مانده اقدام می‌کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.