همدان- مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان از تصویب طرح ناحیه مرکزی استان همدان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

تصویب طرح توسعه و عمران ناحیه مرکزی استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،حسن ربانی ارشد اظهارکرد: استان همدان از سه ناحیه شمالی ،مرکزی و جنوبی تشکیل شده که ناحیه مرکزی علی رغم گذشت زمان نسبتاً زیاد از انعقاد قرارداد و تهیه آن و قرارگیری شهر همدان به عنوان مرکز استان در این ناحیه تاکنون تصویب نشده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح از جمله اسناد فرادست و هدایتگر دیگر طرح های شهری استان بالاخص مجموعه شهری و طرح جامع شهر همدان بوده و ضرورت داشت این طرح به تصویب برسد در اولویت اقدامات این اداره کل قرارگرفت.

وی بیان کرد: با پی گیری ها و به روز رسانی های انجام شده توسط این اداره کل و استانداری همدان بالاخص عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، طرح ناحیه مرکزی استان در دستور کار جلسه مورخ ۲۱/۳/۹۸شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفت.

ربانی یادآورشد:  این جلسه که به ریاست مهندس اسلامی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و با حضور دبیر و اعضاء شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین عراقی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تشکیل گردید طرح مذکور مطرح و به تصویب اعضاء رسید .

وی با بیان این مطلب که طرح ناحیه مرکزی حدود ۲۷ درصد مساحت و ۵۵ درصد جمعیت استان راتشکیل داده ، گفت: شهر همدان به عنوان بزرگترین شهر استان در این ناحیه قرارداشته که با تصویب این طرح به عنوان طرح بالادست زمینه برای تصویب طرح های مجموعه شهری و طرح جامع شهر همدان که برای آینده توسعه شهری استان بسیار با اهمیت بوده فراهم شده است

وی ادامه داد: با تصویب این طرح، زمینه برای توسعه هماهنگ،موزون و منسجم ناحیه مهیا شده و با سطح بندی مراکز جمعیتی،ساماندهی نظام شهری و سکونتگاهی ناحیه که با توجه به قابلیت ها و پتانسیلها صورت گرفته است کاهش مهاجرت به شهرها را به دنبال داشته و از گسترش حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی جلوگیری می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.