خراسان شمالی- مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: با توجه به فرهنگ غنی جامعه روستایی و عشایری، برگزاری این جشنواره می تواند ذهن جامعه را نسبت به این قشر زحمت کش به خود جلب کرده و آداب و رسوم فراموش شده را احیاء کند.

احیاء آداب و رسوم عشایر و روستا از مزیت‌های "جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر"

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: با توجه به اینکه فیلم کوتاه تاثیر مثبت و عمیق بر روی مخاطبین می گذارد برگزاری چنین جشنواره هایی که بتواند مشکلی را از جامعه حل کند بسیار شایسته خواهد بود.

وی، همچنین در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره به شکل ملی  و استفاده از ظرفیت های فیلم، مستند و انیمیشن، چگونه می تواند توانمندی و ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری استان را به خوبی و به درستی معرفی کند، تاکیدکرد: با توجه به زمان کم برگزاری این  جشنواره، فیلم کوتاه مستند، مخاطب را جذب می کند و باید هنرمندان به خوبی بتوانند از این فرصت استفاده کرده و به سراغ بزرگان و معتمدین روستاوعشایربروند و تمام زوایای آداب و رسوم را بررسی و به جامعه به شکل کامل معرفی کنند.

وی افزود: حمایت از دست اندرکاران و مجریان جشنواره ها، مردمی کردن، ایجاد انگیزه،  برنامه ریزی و تعیین مسیر می تواند به تداوم این جشنواره ها کمک کند.

آسوده در خصوص راهکاری برای انتقال و احیاء و ماندگاری سنت ها، آداب و رسوم روستا و عشایر در بین نسل های آینده نیز گفت: باید ازظرفیت هنر(فیلم و انیمیشن) در معرفی آداب و رسوم و سنت ها استفاده کرد و از تمام جوانب جامعه روستایی و عشایری را در مباحث گوناگون اقتصادی خود کفا بودن، مذهبی بودن، اشتغال، حفاظت از امنیت در مرزها،  حل اختلاف، ازدواج، احترام به بزرگان و... برای انتقال به نسل های آینده بهره برد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی از ١٤ تا ١٧ تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.