خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف در اراضی ملی به ارزش یک میلیارد ریال و دستگیری یک نفر متهم خبر داد.

کشف زمین خواری میلیاردی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر اینکه فردی به هویت مشخص در شهرستان اسفراین اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی نموده موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و به همراه نماینده اداره راه و شهرسازی اسفراین به محل اعزام شدند، که مشخص شد متهم نسبت به دیوارکشی دور زمینی حدود ۴۳۵ متر مربع که هیچگونه مدرک دال برمالکیت آن نداشته و جزء اراضی ملی بود،اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی استان با اینکه با دستور مقام قضائی از ادامه کار وی جلوگیری شد گفت برابر نظر کارشناسان ارزش این زمین یک میلیارد برآورد شده است، که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان اظهار داشت: انجام گشت زنی مستمر بر اراضی ملی و برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی، اتخاذ سیاست های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری، اطلاع رسانی و بهره گیری از سیستم های اطلاعاتی نوین، کدهای رهگیری، نظارت و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از اراضی ملی دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.