خراسان جنوبی _ حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابوالفضل مدرس از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مسئله اصلی جامعه اسلامی ولایت و رهبری است ؛که دشمنان دین را به وحشت انداخته است.

مهمترین مسئله جامعه اسلامی امامت و رهبری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛​حجت الاسلام والمسلمین "سید ابوالفضل مدرس" از سخنرانان وخطبای  کشوری و استاد حوزه و دانشگاه ؛در مراسم حماسی و اجتماع پرشور علویان شهرستان بشرویه  که به مناسبت حادثه دلخراش تخریب قبرستان بقیع و از طرف  هیئت مذهبی صاحب الزمانی (مهدیه) بشرویه و با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر امام جمعه و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و مردم مومن و پیروان مکتب امامت و ولایت برگزار شد؛ با اشاره به دوران سختی های رسالت پیامبر اسلام (ص)گفت: پیامبر خدا حضرت محمد (ص)لحظه‌ای که به رسالت مبعوث شد و دستور یافت تمام اقوام و خویشان و مردم را به یکتا پرستی و توحید دعوت کند ,سختی های بسیار زیادی را متحمل شد ؛تا اندازه ای که خود آن حضرت فرموده است هیچیک از پیامبران خدا در دعوت مردم به یکتا پرستی به اندازه من سختی نکشیده است .

 وی گفت: پس از جایگاه والای رسالت و نبوت مهمترین اصل تکمیل کننده رسالت ولایت و امامت است ,که مصداق آن در آیات قرآن کریم خداونند به رسولش حضرت محمد(ص) که این همه سختی ها را متحمل شده می فرماید, اگر جانشین و امام بعد از خود را معرفی نکنی زحماتت بی اثر و بی نتیجه خواهد بود, بنابراین اهمیت ولایت و امامت بسیار بالا و عظیم است.

 حجت الاسلام مدرس اظهار داشت: گروه هایی که نمی خواستند پس از رسول خدا(ص)  اهل بیت پیامبر( ص)  هدایت و رهبری جامعه اسلامی را به دست بگیرند؛ از همان ابتدا و پس از رحلت رسول خدا (ص) شروع به دشمنی و تخریب چهره اهل بیت علیهم السلام کردند.

 وی گفت: پس از غصب خلافت و ولایت مولا علی علیه السلام دشمنان بسیار تلاش کردند تا طرفداران اهل بیت علیهم السلام را مورد اذیت و آزار قرار دهندو آنها را از حقوق اجتماعی خود محروم کنند؛ برخی را از جمله ابوذر ها و میثم تمارها را یا تبعید و یا به شهادت برسانند, چراکه جایگاه بالای امامت و ولایت را فهمیدند ؛که مخالف هواپرستی و دنیا طلبی آنها بود.

 این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دشمن در آن دوران پس ازآزار و اذیت طرفداران ولایت و امامت دست به جنایت دیگری هم زد و آن هم شخصیت کشی و یا همان ترور شخصیت خاندان پیامبر خدا (ص)بود تا جایی که در منابر و محافل ؛ائمه خدا را مورد تهدید قرار داده, تهمت و دروغ به آنان می‌بستند و مردم را نسبت به این خاندان پاک و الهی بدبین می کردند و سعی داشتند مردم را از امامان معصوم علیهم السلام دور کنند.

 حجت الاسلام مدرس گفت: در دوران معاویه لعنت الله علیه دستور داده بود هر کس را که احتمال می دیدند از علی علیه السلام و فرزندان اودفاع کرده و به دنبال مکتب شیعه است؛ به قتل برسانند و یا او را از دریافت حقوق خود از بیت المال محروم کنند, که البته این سیره ناجوانمردانه  مخصوص  دوران بنی‌امیه نبود ؛بلکه سلسله خلفای عباسی هم ظلمی مضاعف نسبت به ائمه علیهم السلام وپیروان  مکتب علوی داشتند.

 وی گفت : در دوران بنی امیه و بنی عباس سادات محترم جرات اینکه سیادت خود را ابراز کنند نداشتند؛ چرا که یامورد اذیت و آزار قرار می گرفتند ویابه قتل می رسیدند؛ حتی این گروه های مخالف مکتب امامت و ولایت به بارگاه ائمه هدی علیهم السلام هم رحم نکردند و قبور آنها را در مدینه؛ عراق و دیگر اماکن مذهبی بجز ایران که متعلق به فرزندان رسول خدا (ص)بود تخریب می کردند.

 این کارشناس مذهبی افزود: در باورهای اسلامی زیارت خانه خدا و حج تمتع شرایطی دارد؛ که آن شرایط اگرمحقق نشود, و شخص مسلمان مستطیع نگردد ؛ بر او واجب نمی شود تا زیارت خانه کعبه را به جای آورد؛ ولیکن در آیات و روایات اسلامی داریم زیارت قبر آقا اباعبدالله الحسین(ع) با هر زحمت و سختی و حتی قرض مال هم که باشد, که بتواند به جای آورد؛ پاداش بسیار عظیمی دارد که بجز  خداوند حساب آن را کسی نمی داند .

وی گفت : دشمنان مکتب شیعه از دو مسئله بسیار وحشت دارند و سعی می کنند آن دو را از جامعه شیعه بگیرند یکی رهبری و مرجعیت پاک این مکتب پویا است و دیگری هم بر پایی  مجالس و محافل عزاداری و مذهبی است که با هدف ترویج فرهنگ امامت و ولایت برگزار می شود.

 این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دربرخی دوره ها مستقیماً جلو عزاداریهای امام حسین علیه السلام را می‌گرفتند و مردم عزادار حسینی را به شلاق می بستند ولیک در این دوره معاصر دشمنان با ظرافت و دقت خاصی عمل می‌کنند و به ایجاد شبهه می پردازند و مطالبی خلاف واقع را ترویج می کنند؛ که برخی شیعیان هم اگر آگاهی کامل نداشته باشند متاسفانه دنبال نشر مطالب شبهه افکنان می روند ,که باید بسیار مراقب و مواظب فتنه های جدید باشیم .

 وی گفت : اگر شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام به خصوص قشر جوان و نوجوان پای منابر و محافل دینی ننشینند؛ کم‌کم فضائل و مناقب ائمه اطهار علیهم السلام کمرنگ شده که این خواست دشمن است.

 حجت الاسلام مدرس با اشاره به ویژگی‌های انگلیسیها در تربیت گروه های وهابی گفت: با نگاهی به تاریخچه وهابیت این گروه در ابتدا دو نفر بودند ,که هر دو آنها از مزدوران انگلیسی بوده که در دو مسیر اعتقادات و سیاستهای خود کار تخریب علیه مکتب شیعه را آغاز کردند.

 وی گفت قبرستان بقیع در مدینه منوره ۱۲ قبه و بارگاه از ائمه علیهم السلام و یاران اسلام داشت, قبرستان احد گنبد و بارگاه داشت, که همه این بقاع معنوی با جعل حدیث از رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط همین گروه‌های وهابی تخریب شد, اما هدف از بین بردن اعتقادات شیعیان بود.

 این استاد حوزه و دانشگاه گفت :در احادیث داریم هر کسی در روز قیامت با امام و رهبر خود محشور خواهد شد و در دنیا هم امام عادل معصوم داریم و هم رهبران فاسد در سایر کشورها, عده‌ای پیروان ها بیلیان  هستند و عده‌ای هم دنبال قابلیان میروند ؛و امروز این اجتماع عظیم آمده اند تا بگویند ما پیرو ائمه خدا هستیم ما پیروان ائمه بقیه هستیم و دست از ولایت و ائمه علیهم السلام نخواهیم کشید .

 حجت الاسلام مدرس یادآور شد :متاسفانه برخی به جای ترویج فرهنگ دین مداری به دنبال استفاده از فرهنگ بیگانه هستند و حاضرند هزینه های گزافی را برای سفر به کشورهای اروپایی غربی و شرقی بکنند و برای زیارت ائمه اطهار علیهم السلام در عراق و یا اماکن مذهبی دیگر و زیارت پیاده روی اربعین بهانه جویی می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند .

وی به پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام توصیه کرد: با ترویج فرهنگ عاشورایی از حریم امامت و ولایت و رهبری جامعه اسلامی دفاع کنند.

 در ادامه حاضرین در این محفل باشکوه با مداحی حاج محمدرضا اطهری نسب  از مداحان کشوری به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.