خراسان شمالی- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قبول دارم با توجه به امکانات موجود در این استان و رشد صنایع، راه آهن یک زیر ساخت ضروری به شمار می آید و با توجه به تاکیدات نمایندگان استان بر اجرای طرح ریلی گرگان- بجنورد- مشهد، استاندار طرحی را با وزارت راه وشهرسازی پیگیری کند تا من نیز از امکان فایناس خارج از کشور آن را پشتیبانی کنم.

مجلس از طرح راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد حمایت می کند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی لاریجانی در نشست صمیمی با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل های مردم این نخبگان فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان شمالی گفت: تلاش های مجدانه ای برای ابادانی استان خراسان شمالی صورت گرفته و اینکه بین بخش های مختلف این استان همگرایی وجود دارد بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: وقتی در شرایط تحریم قرار داریم باید درد را بشناسیم و پرکار و پرتلاش باشیم و هیچ چیز مهم تر از این مسئله برای کشور ایران نیست.
وی خاطرنشان کرد: گاهی در رسانه ها می بینیم رسانه ها مایوسانه حرف می زنند چرا باید با تمامی امکانات بالقوه و داشتن رهبری هوشمند و توانمند و وجود نیروهای خدوم این چنین صحبت شود .
لاریجانی گفت: ما مشکلات زیادی داریم و گاهی این مقاومت و سختی‌ها گشایش هایی را برای مردم ایجاد می کند اما از آن طرف اینکه برخی از رسانه‌ها پمپاژ مطالب ناامید می‌کند این به ضرر مردم است.
وی افزود: همه اجزای حاکمیت در شورای اداری این استان وجود دارد که این کار پسندیده ای است و نشان از روحیه فعال دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی دارد .
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکید من بر محور نظرات مقام معظم رهبری در سفر به این استان است که ایشان حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری را مورد توجه قرار دادند تصمیمی که بر اساس واقعیت هاست و باید در این استان محقق شود.
وی گفت: برخی از استان‌ها برای پروژه‌های مهم خود از مدل‌های پیروی می‌کنند که خراسان‌شمالی هم نیز می‌تواند این مدلها را در دستور کار قرار دارد 
  
وی اظهار داشت: برخی استان های که ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را ندارند از طریق برخی بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌توانند فعال شود.
وی افزود: خراسان شمالی چون جزو شورای توسعه شرق و غرب کشور قرار گرفته از این ظرفیت به خوبی می تواند استفاده کند.
لاریجانی تصریح کرد: برخی از استان ها برای پروژه های مهم خود یک شرکت بزرگ را متولی توسعه قرار می‌دهند که خراسان شمالی هم می‌تواند از این مدل پیروی کند.
لاریجانی در خصوص موضوع توسعه روستاها اظهار داشت: قانونی برای توسعه روستاها به تصویب رسیده است که می تواند قدم های بزرگی برای این مسیر باشد که البته در ارزیابی های ما در مجلس شورای اسلامی اگر این قانون باعث آبادانی روستاها شود در این صورت صندوق‌های توسعه پایدار توسعه شکل خواهد گرفت.
 وی وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی را از مزیت های خوب این استان برشمرد و گفت : با توسعه این صنایع و توجه ویژه به آن سطح درآمد مردم این استان افزایش پیدا می‌کند که امیدواریم این موضوع مورد توجه مدیران قرار گیرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: برای موضوعاتی همچون گردشگریی، ساخت هتل ها، صنایع غذایی و تکمیلی کشاورزی و بسته بندی زعفران طرح های آماده شود و من نیز در این حوزه سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در این استان خواهم کرد .
وی در خصوص بازارچه مرزی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: مرز نسبتا طولانی با کشور همسایه ترکمنستان دارید که باید از این فرصت استفاده شود و اگر لازم باشد با کشور همسایه نیز مذاکره خواهیم کرد.
وی افزود: در خصوص بودجه توازن منطقه ای نیز به سازمان برنامه بودجه کشور توصیه می کنم که به شما کمک کنند تا این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد .
لاریجانی در بخش دیگر سخنان خود قول مساعد تعیین تکلیف مشکلات مجموعه بهکده رضوی و فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی را داد و گفت: لایحه تعیین تکلیف مشکلات مجموعه بهکده رضوی را سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار خواهم داد و همچنین برای فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی باید بخش خصوصی فعال شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.
وی در ارتباط با قانون تغییر کاربری نیز اظهار داشت: نباید یک نسخه برای تمام کشور نوشته شود که با کمک وزارت راه و شهرسازی استان ها در این زمینه به چند گروه تقسیم شود تا موجبات آبادانی فراهم شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت.: مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان کشور در ماه مبارک رمضان تاکید کردند که استقلال اقتصادی در بعد کشاورزی محقق شود.
لاریجانی در ادامه افزود: در این راه هر چند وظیفه وزارت جهاد کشاورزی سنگین است اما برای استانی همچون خراسان شمالی که سابقه کشاورزی قوی دارد می تواند یک تکیه گاه باشد که مورد مساعدت ملی نیز قرار می گیرد.
لاریجانی گفت: یک موضوع مهم که در کشور برای توزیع عادلانه امکانات و دسترسی مردم به نیازهای اساسی پیگیری می‌شود، تأمین مسکن است و در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است.
وی ادامه داد: در سطح روستا و شهرهای کوچک و متوسط زمینه سرمایه گذاری مردم تسریع یابد بدین صورت که زمین را از حالت بورس خارج می کنیم و زمین ارزان قیمت در خدمت مردم قرار دهیم و اگر  نیاز بود محدوده روستاها و شهرها را افزایش خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های زیاد و منابع فراوانی که برای توزیع عادلانه امکانات، ارزاق و کالاهای اساسی دیده شده، دلال بازی‌ها مانع از آن شده که این اجناس آنگونه که باید به دست مردم برسد.
وی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی منظور شده است اما آنچه که به دست مردم می‌رسد با آن همخوانی ندارد.
لاریجانی در پایان گفت: امیدواریم شرایط کشور از نظر  اقتصادی و سیاسی متحول شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.