۹ هزار و ۶۵ زائر از خراسان رضوی امسال راهی سرزمین وحی می‌ شوند.

حدود ۹ هزار حاجی از خراسان رضوی راهی سرزمین وحی

به گزارش قدس آنلاین، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: این تعداد در قالب ۶۵ کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می شوند که هشت کاروان شامل زائران اهل سنت هستند.

حجت الاسلام حسین احمری افزود: برای کاروان های ۸۰ و ۱۱۵ نفره، یک روحانی و برای کاروانهای ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره، علاوه بر روحانی کاروان یک دستیار نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این کاروان ها ۲۸ تا ۳۸ روز در سرزمین وحی اقامت خواهند داشت گفت: اولین پرواز کاروان های استان خراسان رضوی به شهر مدینه و در ۲۲ تیر ماه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهد شد.

حجت الاسلام احمری افزود: افرادی که در کاروان ها ثبت نام کرده اند هم اکنون در حال آموزش و فراگیری نحوه انجام مناسک حج هستند که برای این منظور برای کاروانهای مدینه اول ۱۰ جلسه آموزشی و برای کاروانهای مدینه بعد ۱۲ جلسه آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای هر ۱۰ عضو یک کاروان به انتخاب خودشان یک نفر به عنوان مسئول گروه انتخاب می شود تا در زمان انجام مراسم و ازدحام جمعیت کنترل بهتری بر نحوه انجام مناسک صورت گیرد و برای تسلط این سرگروه ها نیز کلاس های ویژه ای از سوی روحانیان کاروان ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: علاوه بر کلاس های آموزشی زائران توسط کاروان ها، یک همایش بزرگ برای آموزش اعمال و به صورت مشترک در مشهد و شهرستان ها نیز در نظر گرفته شده تا نحوه انجام مناسک حج در فضای شبیه سازی شده به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام احمری افزود: همایش ویژه ای نیز برای بانوان در نظر گرفته شده تا معینه ها و پزشکان بانوان، احکام و اعمال خاص آنها را توضیح دهند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.