بارگیری و صادرات ریلی کالا از ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی پنج برابر افزایش بافت.

افزایش پنج برابری صادرات ریلی از خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: بارگیری و صادرات ریلی کالا از ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن پنج برابر شد.

وی ادامه داد: در ۲ ماهه نخست امسال نیز ۲۱۵ هزار تن محموله به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که خراسان رضوی با بارگیری ۱۸۹ هزار تن کالا و معادل ۷۸ درصد کالاها رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داد.

 سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی دارای رتبه نخست صادرات ریلی کشور به آسیای مرکزی می‌باشد به طوری که در ۲ ماه نخست سال جاری ۱۱۱ هزار تن بارگیری از این ایستگاه صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ برابر شده است.

نصیری افزود: با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها برای تسریع در بارگیری و احداث ساختمان اداری برای استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل در این ایستگاه، ظرفیت بارگیری همزمان در ایستگاه راه آهن شهید مطهری از ۵۵ دستگاه واگن به ۲۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ایستگاه شهید مطهری در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد، در محور ترانزیت ریلی سرخس- بندرعباس در کنار جاده آسیایی، به عنوان ایستگاه بارانداز و پشتیبان ایستگاه مرزی سرخس احداث و در سال ۱۳۷۵ مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: این ایستگاه به مساحت ۱۹۰ هکتار با موقعیت جغرافیایی مطلوب، فاصله مناسبی از کلانشهر مشهد دارد و همچنین نزدیک بودن به مرز افغانستان و فاصله ۱۵۸ کیلومتری با مرز سرخس موقعیت ویژه‌ای را به این ایستگاه داده است.

نصیری با اشاره به سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در این ایستگاه افزود: این ویژگی‌ها قابلیت و ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن این ایستگاه به مرکز لجستیک ریلی منطقه ایجاد کرده است بطوری که این مکان به یکی از پیشنهادهای ایران به سازمان اسکاپ "کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و پاسیفیک" برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک منطقه بوده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.