خراسان شمالی- رئیس سازمان امور عشایری کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق ملی جهت آبرسانی به مناطق عشایری خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی قندالی امروز در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر کشور گفت: مبلغ اعتبار اختصاص داده شده از دفتر رهبری و مجلس برای آبرسانی به مناطق عشایری کماست.

وی اظهار داشت: برای توسعه پایدار باید برنامه ریزی ها را دوباره بازنگری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیلاب های امسال خسارت‌های زیادی به سرپناه های سنتی عشایر وارد کرده است افزود: از مجلس می‌خواهیم برای تامین سرپناه امن و محکم برای این عشایر ورود کند.

قندالی نداشتن وثیقه بانکی عشایر برای دریافت تسهیلات را یکی از مشکلات قشر عشایر عنوان کرد و خواستار این شد که پروانه های مربوطه به عنوان وثیقه مورد پذیرش قرار بگیرد.

رییس سازمان امور عشایر اظهار داشت:  قشر عشایر توقعاتشان بسیار پایین است اما اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم، نیاز است ادبیات توسعه را در این حوزه بازنگری کنیم.
وی به توجه ویژه به عشایر در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق عشایر هزینه می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور از اعطای ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک کشاورزی به عشایر در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: باوجود اعطای این عدد اما هیچ معوقه‌ای نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.