سخنان رهبری به مستضعفان و آزادی خواهان قوت قلب داد و افق جدیدی را ترسیم کرد و آن این است که ایران در استقلال کامل عمل می‌کند و تحت هیچ شرایطی زیر بار مذاکره ذلیلانه و تسلیم نخواهد رفت.

پاسخ قاطع رهبری یک «نه» بزرگ به یاغی‌گری آمریکا بود/ ایران زیر بار مذاکره ذلیلانه نخواهد رفت

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره دیدار روز گذشته رهبری با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و بهم خوردن محاسبات طرف مقابل درخصوص عدم استقبال رهبری از پیام فرستاده رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: حضور رهبری در برابر نماینده استکبار جهانی و پیام آور آقای ترامپ حضوری علی گونه بود و سخنان ایشان در حالی بیان شد که از یکسو همه را به عدالت و پایبندی به تعهدات دعوت کرد و  از سوی دیگر بیان فرمودند که جمهوری اسلامی ایران هیچ ترسی از ابرقدرت ها ندارد و آنها تحت هیچ شریطی قادر نیستند در برابر ایران اقدام احمقانه ای انجام دهند.

حسن بیگی ادامه داد: آمریکا یک قرن است استراتژی چماق و هویج را در پیش گرفته و امروز هم ترامپ در پیروی از این سیاست بر این باور است که با ارعاب و جنگ روانی می تواند جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم و سازش کند. در این بین ترامپ فریب سیاست یک قرن گذشته آمریکایی ها را خورد. در این مقطع که به نوعی دوره طلایی برای جهان اسلام و نیروهای مقاومت محسوب می شود، ایران در عمل اعلام می کند که حکومت آمریکا یک حکومت پوشالی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: قدرت آمریکا روز به روز در حال افول است و شرایط به صورتی رقم خورده که امروز مردم جهان بویژه مسلمانان متوجه شده اند که آمریکایی ها برخلاف نمایش قدرت شان در عمل ناتوان هستند و اگر در گذشته هم به موفقیت هایی دست یافته اند تنها بدلیل وحشت آفرینی و عملیات روانی توانستند کشورها را تحت سلطه خود دربیاورند و با ایستادگی کشورهایی چون کره شمالی، یمن ، عراق و لبنان ابهت آنها فرو ریخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سخنان رهبری سخنانی محکم و پر محتوا و از موضع قدرت بود و همین برخورد رهبری باعث شد که دوباره وجهه آمریکایی ها در سطح بین المللی  کم اعتبار شود.  یکی از نکاتی که رهبری همواره بر آن تاکید دارند، این است که نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد اما شاید این سخن ایشان برای بسیاری از افراد در داخل کشور یا مقامات دیگر کشورها قابل فهم نبود. دیروز ایشان خطاب به نخست وزیر ژاپن به صراحت گفتند که آمریکایی ها صداقت ندارند و آقای ترامپ از یکسو به کشور شما می آید و درباره ایران مذاکره می‌کند و ژاپن را واسطه قرار می دهد اما به محض ورود به آمریکا مجدداً صنعت پتروشیمی ایران را تحریم می کند، بنابراین این اقدام نشان می دهد که آنها نه تنها صداقت ندارند و بارها بدعهدی کرده اند بلکه در حال حاضر نیز در حال فریب و دروغگویی هستند.

وی اظهار داشت: ایران با سخنان رهبری در واقع حجت بر آمریکایی ها تمام کرد. گرچه جامعه بین المللی قبول دارد که ایران در موضوع برجام نهایت همکاری را با نهادهای بین المللی و دولت های غربی داشت اما آمریکایی ها برجام را پاره کردند و این معاهده را زیر پا گذاشتند. ایران کشوری نیست که همانند سایر کشورها نسبت به بدعهدی ها و اقدامات خصمانه آمریکایی ها نظاره گر باشد و سر تسلیم فرود بیاورد بلکه کشوری قدرتمند است که برای دفاع از حقوق و منافع ملی خود در برابر آمریکا ایستادگی می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نکته مهم دیدار رهبری با پیام آور آمریکایی ها این بود که امروز هر ملتی در برابر ظلم ایستادگی و از مواضع به حق خود دفاع کند؛ به پیروزی دست می یابد. کشوری فقیر و ضعیفی مانند یمن چهار سال در برابر دشمنی آمریکایی مقاومت کرده است، درحالیکه همه به خوبی می دانند آمریکا در یمن در حال آتش افروزی و جنگ است و هواپیما و تسلیحات غربی در یمن بر سر مردم ریخته می شود و پول عربستان سعودی و امارات نیز علیه مردم بی دفاع یمن بسیج شده است اما مردم یمن با از خودگذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی می کنند و آمریکا نمی تواند سیاست های خود را در این کشور پیاده کند. موضوع یمن، کره شمالی و دیگر کشورهای مشابه با موضوع ایران قابل قیاس نیست. امروز ایران در قامت یک ابر قدرت در برابر آمریکا و زورگویی غربی ها ایستاده و در حال قدرت آفرینی است.

حسن بیگی بیان کرد: موضع رهبری مبنی بر اینکه ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار زور آمریکا نخواهد رفت، به قدری قاطع و روشنگر و پر محتواست که دولتمردان آمریکا در برابر آن منفعل و عصبانی شدند. پاسخ قاطع رهبری در واقع یک «نه» بزرگ و پاسخ منفی به یاغی گری آمریکا بود. ایشان فرمودند که ما مذاکره نمی کنیم در آینده هم مذاکره نخواهیم کرد، این سخنان درواقع خط مشی جمهوری اسلامی ایران است و خط قرمز کشور را نشان داد و به واسطه گران فهماند که پس از این هر کشوری بخواهد با ایران صحبت کند نباید درباره مذاکره با آمریکا حرفی بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: رهبری به جهانیان ثابت کردند که دونالد ترامپ رئیس جهور آمریکا دروغگویی بیش نیست و آمریکایی ها ضعیف تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهند ایران را وادار و تهدید به مذاکره کنند. در حقیقت سخنان رهبری در سطح بین المللی به مستضعفان و آزادی خواهان و گروه های آزدیبخش قوت قلب داد و افق جدیدی را ترسیم کرد و آن حاکی از این است که ایران در استقلال کامل عمل می کند و تحت هیچ شرایطی زیر بار مذاکره ذلیلانه و تسلیم نخواهد رفت.

وی همچنین گفت: رهبری در عمل به فرستاده ترامپ اعلام کرد ما مستقل هستیم و اگر آنها رفتار متعهدانه و صادقانه درپیش بگیرند جمهوری اسلامی با آنها سازگاری دارد. این ایران است که آرامش را در خلیج فارس و در غرب آسیا برقرار کرده و این امنیت باعث شده که همه دولت ها بتوانند به راحتی در خلیج فارس تردد کنند و از کشورهای عربی نفت و انرژی بخرند و با آن اقتصادشان را سر وسامان بدهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.