مازندران- رئیس هیئت ورزش های همگانی مازندران گفت: با بررسی عملکرد هیئت های ورزشی مازندران، هیئت ورزش همگانی بعنوان برترین هیئت ورزشی کشور انتخاب شد.

هیئت ورزش همگانی، برترین هیئت ورزشی کشور شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدرمضان شجاعی کیاسری بعدازظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه هیئت ورزش همگانی مازندران با کسب ۹۳۰ امتیاز، بالاترین رتبه و امتیاز را در طول تمام ادوار هیئت های ورزشی استان کسب کرده است، اظهار کرد: این موفقیت حاصل اقداماتی از جمله: جذب و جلب ورزشکار، توسعه بیمه ورزشی، تخصیص اعتبار، برگزاری مسابقات، تربیت داور و مربی و فعال کردن تمامی کمیته ها و ظرفیت های ورزش همگانی محقق شده است.

وی با اعلام اینکه هیئت ورزش همگانی در ۶۴ رشته ورزشی در ۳۰ شهرستان فعال است، از ثبت ۳۸۰۰ مورد عملکرد خبر داد و افزود: در سال گذشته ۳۷ دوره مربیگری برگزار کردیم.

رئیس هیئت ورزش های همگانی مازندران با بیان اینکه توانستیم تمامی رشته ها را در هیئت همگانی فعال کنیم، گفت: ۳۰ درصد مازندرانی ها در برنامه‌های ورزش همگانی استان فعالیت دارند که درصددیم این شاخص را به ۵۰ درصد برسانیم.

شجاعی بر ارتقا فرهنگ پیاده ‌روی در راستای افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد.

مازندران از کم تحرکی رنج می برد

همچنین دبیر هیئت ورزش های همگانی مازندران در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه مازندران از کم تحرکی رنج می برد، اظهار کرد: این مساله موجب بروز چاقی در استان شده و به همین سبب رتبه اول بیماری های غیرواگیر را دارا هستیم.

روهام ابوطالبی افزود: می خواهیم تا افق ۱۴۰۴ با تغییر سبک زندگی مردم، ۵۰ درصد افراد جامعه را به سمت ورزش های همگانی سوق دهیم تا زندگی فعال و شادتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم اطلاع دقیقی از نحوه استفاده از لوازم ورزشی دایر در پارک ها ندارند و به خود آسیب می زنند، گفت: درصدد هستیم نحوه استفاده از لوازم ورزشی عمومی را با حضور مربیان ورزش های همگانی به مردم آموزش دهیم.

دبیر هیئت ورزش های همگانی مازندران خواستار ایجاد مسیرهای پیاده روی توسط شهرداری ها شد و اضافه کرد: با طراحی یک اپیلیکیشن می خواهیم حلقه ای از مردم را در پیاده روی ها مشارکت دهیم؛ بطوریکه هر فرد می تواند با دعوت دوستان خود به پیاده روی در زمان و مکانی خاص، این ورزش را همگانی کند.

ابوطالبی با اعلام اینکه یکی از وظایف ۲۳ شهرداری ها، توسعه ورزش همگانی است از آنان خواست امکانات ورزشی خود را در اختیار هیئت ورزش های همگانی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه قائم شهر بعنوان پایتخت ورزش دومینوی کشور شناخته شده است، گفت: در سال گذشته ۴۰۷ دوره مسابقه برگزار کردیم و ۵۷ مورد اعزام ورزشکاران نیز صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.