فرماندار طرقبه شاندیز در واکنش به ادعای شهریاری، عضو شورای شهر مشهد درباره همکاری نکردن مسؤولان این شهرستان برای بازگشایی بلوار فرمانیه از تکمیل آسفالت آن خبر داد و گفت: چه همکاری نیاز بوده که نکرده‌ایم، در عین حال هرگونه دخل و تصرف، خریدوفروش یا واگذاری امتیاز اراضی حریم دو شهرستان خلاف قانون است.

بلوار فرمانیه باز است/ راه تصرف اراضی طرقبه شاندیز بسته است!

به گزارش قدس آنلاین ، جمعه هفته گذشته یکی از اعضای شورای شهر مشهد در اظهاراتی اختلافات بین مسؤولان مشهد و طرقبه و شاندیز را مانع بازگشایی و دسترسی بولوار فرمانیه به بولوار مجیدیه مشهد بیان کرده بود، به همین خاطر به سراغ فرماندار طرقبه شاندیز رفتیم تا از او در این رابطه جویا شویم.

حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: شهر مشهد، همسایه شهرستان ما است و ما با شهرداری و شهر مشهد صدها اشتراک و یک اختلاف بر سر مرزهای تقسیمات سیاسی خود داریم.

فرماندار طرقبه‌ شاندیز با گلایه‌مندی از عضو شهرداری مشهد ادامه داد: شهر مشهد همسایه ما است، ما چه همکاری نیاز بوده انجام دهیم و در آن کوتاهی کرده ایم؟، بهتر است روی مشترکات بین این دو شهرستان متمرکز شویم و از صحبت‌های یک سویه و یک جانبه بپرهیزیم.

حسینی با بیان اینکه ما از هرگونه کار خدماتی صرف جهت خدمات‌رسانی به‌مردم و مسافران شهرستانمان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما از اینکه شهرداری مشهد کارهای صرفا خدماتی و خیرخواهانه مانند آسفالت، کاشت درخت، نصب علایم ایمنی و زیباسازی معابر و خیابان‌های شهرستان ما کاری و اقدامی انجام دهد، استقبال نیز می‌کنیم.

فرماندار طرقبه‌ شاندیز در ادامه تاکید کرد: هرگونه دخل و تصرف،  خریدوفروش و واگذاری امتیازی در اراضی حریم دو شهرستان خلاف قانون است چون این اراضی ضابطه‌ شهری ندارد.

وی افزود: هرگونه معامله و توافقی در پهنه تقسیمات سیاسی ما از طرف شهرداری مشهد باطل و خلاف قانون است، چون این اراضی در حوزه تقسیمات سیاسی مشهد نیست و شهرداری مشهد صلاحیت ورود در این حوزه را براساس قانون ندارد و نمی‌تواند در حوزه و پهنه سیاسی شهرستان ما اقدام و تصمیمی اتخاذ کند.

حسینی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام کار آسفالت بولوار فرمانیه توسط شهرداری طرقبه و نصب سرعت.گیرها و علایم راهنمایی و رانندگی، این بولوار در دسترس عموم است و هم اینک تردد وسایط نقلیه در آن جریان دارد.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان کرد: با بهره‌برداری از بولوار فرمانیه و امتداد آن از یک طرف به‌ بلوار مجیدیه مشهد و از سمت دیگر به‌جاده شاندیز، دیگر نیازی نیست آن دسته از خودروهایی که به‌سمت قاسم ‌آباد و بلوار مجیدیه مشهد می‌خواهند تردد کنند، دور میدان قطار شهری، بلوار وکیل‌آباد و بلوار نمایشگاه را طی کنند تا به مقصد خود برسند، بلکه می‌توانند با انتخاب بلوار فرمانیه ضمن صرفه‌جویی در زمان و در بعد مسافت بدون برخورد با گره‌های ترافیکی در این بلوار تردد کنند.

پل پرتوی پاسخگوی ترافیک طرقبه و شاندیز نیست

رئیس پلیس راهور شهرستان طرقبه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: پل پرتوی پاسخگوی ترافیک طرقبه و شاندیز نیست و ما بارها در جلسات هشدار داده‌ایم قبل از اینکه ترافیک شهرستان طرقبه و شاندیز تبدیل به بحران شود، چاره‌اندیشی جهت حل این معضل انجام شود.

سلیمان ایزدی بیان کرد: تا قبل از عید فطر به‌علت آسفالت نبودن قسمتی از بولوار فرمانیه را به‌دستور دادستان شهرستان مجاز بودیم در ایام پیک ترافیک بازگشایی کنیم اما خوشبختانه با کامل شدن کار آسفالت این بولوار از سوی شهرداری طرقبه، پلیس اقدام به‌نصب سرعتگیر ،هشدارها و تابلوهای ایمنی کرد و بعد از اتمام کارهای زیرساختی، این بولوار از شب عید فطر به‌طور کامل آماده و در دسترس استفاده است.

صرفه‌جویی ۴۵ دقیقه‌ای و رفع ۱۵ درصد از بار ترافیک 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمان بازگشایی این بولوار ۱۵ درصد از بار ترافیکی شهرستان برطرف شده است.

رئیس پلیس راهور طرقبه تصریح کرد: با امتداد بولوار فرمانیه به بولوار مجیدیه قاسم‌آباد مشهد، صرفه‌جویی ۴۵ دقیقه‌ای در زمان برای آن دسته از شهروندانی که از قاسم‌آباد به مقصد شاندیز و طرقبه قصد سفر و تردد دارند، اتفاق می‌افتد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.