مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل با تعجب برانگیز خواندن سرعت ارائه مدرک از طرف آمریکا ضد ایران در رابطه با حادثه اخیر در دریای عمان اعلام کرد آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه است.

مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل: آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دومینیک ترینکاند، مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی گفت: «سرعت ارائه مدرک از طرف آمریکا ضد ایران در رابطه با حادثه اخیر در دریای عمان تعجب برانگیز است.»

وی با بیان اینکه شی پرنده که نفت کش‌ها را هدف قرارداده احتمال دارد یک هواپیمای بدون سرنشین یا خمپاره باشد گفت: «در آنچه آمریکا به عنوان مدرک ارائه کرده است نوعی تناقض مشاهده می‌شود. دیگران به مطلب دیگری اشاره می‌کنند و آمریکا موضوع دیگری را به عنوان مدرک ارائه کرده است.»

این مقام پیشین فرانسوی در ادامه درباره تصاویر ویدئویی سیاه و سفیدی که پنتاگون منتشر کرده است گفت: «از اینکه این مدرک به سرعت ارائه شد متعجب شدم. شانزده سال پیش درباره عراق شواهدی در اختیار دیپلمات‌ها در سازمان ملل قرار گرفت که نادرست بودند. به نظرم این نمیتواند مدرک باشد.»

وی افزود: «جنگ طلبان دولت آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه هستند و این بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد آن‌ها منافعی از تنش آفرینی در منطقه دارند. آمریکا در منطقه از توافق‌ها تبعیت نمی‌کند و خواهان محاصره و تحریم ایران است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.