پیوند اعضا از مرگ مغزی از سال ۸۰ تا امروز توانسته ۳۵۰۰ بیمارنیازمند پیوند را از مرگ نجات دهد و بیش از ۳۵۰۰ خانواده را به داشتن سرپرست خانواده یا فرزند و...امیدوار سازد.

  نجات ۳۵۰۰ بیمار از مرگ با پیوند عضو

این مطلب را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حاشیه برگزاری جشنواره پیوند به مناسبت روز پیوند اعضا عنوان کرد و افزود: سال ۶۷ نخستین پیوند کلیه در بیمارستان امام رضا(ع) از فرد زنده انجام شد و سال ۸۰ با فتوای حضرت امام(ره) پیوند از مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا(ع) شکل گرفت که تا امروز ۸۹۱ اهدا کننده عضو توانستند به ۳۵۰۰ بیمار در انتظار پیوند، زندگی دوباره ببخشند. دکتر دارابی خاطر نشان کرد: ۱۴۰۰ پیوند کلیه، ۳۰۰ پیوند کبد، ۷۰ پیوند قلب، ۷۴۰ پیوند قرنیه، هفت پیوند کلیه و پانکراس همزمان و ۶ نفر پیوند کلیه و کبد همزمان، ۵۰۰ پیوند پوست برای بیماران سوختگی و بیش از ۱۵۰ مورد پیوند مغز استخوان کارنامه بسیار موفق تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که رتبه سوم کشور را در پیوند قلب به خود اختصاص داده است و ما امیدواریم با فرهنگ‌سازی بتوانیم برای بیمارانی که در فهرست انتظار عضو هستند پیوند انجام دهیم و انسان‌های زیادی را از درد و رنج دیالیز و نارسایی قلب، کلیه، کبد و... و. نجات بخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان در این جشنواره تأکید کرد: براساس آیات قرآن و منابع فقهی که مهم‌ترین آن عقل بشری است، اهدای عضو یک عمل خیرخواهانه و برای حفظ نفس انسان است و اگر با اهدای یک عضو مانع از بین رفتن یک انسان شود مثل این است که تمام انسان‌ها را نجات داده زیرا در قرآن آمده اگر کسی بتواند کاری کند برای نجات جان یک انسان مثل این است که تمام انسان‌های روی کره زمین را نجات داده است.

  قدردانی از اهداکنندگان عضو

در این جشنواره که مسئولان استانی، خانواده‌های اهداکننده و گیرنده عضو و خیرین و...حضور داشتند از خانواده‌های عضودهنده با اهدای لوح، قدردانی شد و جمعی از شرکت‌کنندگان فرم اهدای عضو دریافت و به خانواده اهداکنندگان پیوستند و گروهی نیز به عنوان سفیران پیوند اعضا به این جمع اضافه شدند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.