گیلان- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: در استان گیلان تاکنون ۲۵۶ پروژه در قالب ۱۱۸۹ کلاس درس با اعتباری حدود ۱۰۸ میلیارد تومان با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث، تجهیز یا نوسازی شده است.

احداث ۱۱۸۹ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی تجهیز و نوسازی مدارس گیلان  ، علی دقیق در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه مدرسه سازی کشور، اظهار کرد: خیرین انسان‌های وارسته‌ای هستند که عنایت خداوند متعال باعث شده شایستگی انجام کار خیر در راستای ساختن فضاهای آموزشی را داشته باشند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه خیرین با هدف کسب رضایت الهی و جامعه خدمات فراوانی ارائه می‌کنند و نامشان در تاریخ ماندگار می‌شود، افزود: هر ساله در راستای تکریم این بزگواران مراسمی برگزار می‌شود. امسال بیست‌ویکمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز صبح روز ۳۰ خرداد ماه جاری در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۹۳ خیر مرد، ۶۲ خیر خانم و ۳۴ شرکت حقوقی با اداره کل نوسازی استان همکاری می‌کنند، گفت: در استان گیلان تاکنون ۲۵۶ پروژه در قالب ۱۱۸۹ کلاس درس با اعتباری حدود ۱۰۸ میلیارد تومان با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث، تجهیز یا نوسازی شده است.

دقیق با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ پروژه شامل ۱۹۸ کلاس درس در دست احداث است که از این تعداد ۳۰ پروژه شامل ۱۱۴ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: تاکنون ۵۰ قطعه زمین به مساحت ۹۹ هزار و ۲۶۳ مترمربع و همچنین ۶ ساختمان به متراژ ۱۳۰۰ مترمربع به اداره کل آموزش و پرورش گیلان اهدا شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان توانسته در ۲۰ جشنواره خیرین مدرسه ساز گذشته رتبه سوم انجام تعهدات را کسب کند و در جشنواره سال گذشته هم رتبه اول کشور را کسب کرده است، این آمار نشان می‌دهد اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی، مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با همراهی و همدلی خیرین بزرگوار توانستند به این موفقیت دست یابند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان و همچنین بنیاد برکت در توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی استان، گفت: طی پنج سال گذشته بنیاد برکت ۴۲ فضای آموزشی شامل ۱۷۳ کلاس درس با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان را در گیلان آغاز کرده که از این تعداد ۳۰ پروژه به اتمام رسیده و ۱۲ پروژه در حال احداث است که در سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

دقیق، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز استان، اداره کل آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در جذب حداکثری خیرین مدرسه ساز در سال‌جاری نمره قبولی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز از ۵۴ خیر گیلانی و غیر گیلانی تجلیل می‌شود. همچنین در حاشیه برگزاری جشنواره، نمایشگاهی از فعالیت‌های اداره کل نوسازی و احداث پروژه‌ها برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تجهیز سیستم گرمایشی مدارس، تصریح کرد: حدودا ۲۴۰۰ کلاس درس در استان داریم که از بخاری نفتی یا بخاری گازی غیر ایمن استفاده می‌کنند که تمام رسالت سازمان نوسازی کشور این است تا دو سال آینده سیستم‌های گرمایش غیر ایمن را از مدارس جمع آوری کند، در همین راستا نمایندگان محترم در مجلس هم سعم اعتبارات نوسازی را از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش دادند.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان گیلان تصویب اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی برای پروژه‌های «مشارکتی»، «تخریب»، «بازسازی» و «استاندارد سازی گرمایشی» اداره کل نوسازی مدارس بوده است که ۵۳ میلیارد تومان در سال‌جاری و ۵۳ میلیارد تومان هم در سال ۹۹ محقق می‌شود.

وی ضمن دعوت از خیرین در امر مدرسه سازی، گفت: خیرین بزرگوار لزوما نباید در امر مدرسه سازی مشارکت کنند بلکه می‌توانند در رنگ آمیزی یا تعمیرات مدارس یاریگر اداره کل نوسازی باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.