نخست وزیر ژاپن به حادثه دو نفتکش در دریای عمان واکنش خاصی نشان داد.

 سکوت نخست وزیر ژاپن درباره عامل حادثه نفتکش‌ها

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نخست وزیر ژاپن روز گذشته پس از گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به نام کشور یا گروهی که مسئول حمله به دو تانکر نفتی در نزدیکی تنگه هرمز بوده‌اند، این اقدام را محکوم کرد.

آبه که پس از دیدار دو روزه از تهران به توکیو بازگشته بود به نام هیچ کشوری به عنوان مظنون اصلی در حملات اشاره نکرد؛ این درحالی است که آمریکا انگشت اتهام خود را به سمت ایران گرفته است.

با اینحال آبه تاکید کرد که کشورش باوجود تشدید تنش در خاورمیانه به تلاش با جامعه بین‌الملل برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

نخست وزیر ژاپن پس از تماس تلفنی ۳۰ دقیقه ای با ترامپ به خبرنگاران گفت: معتقدم تمام طرفهای درگیر باید برای ممانعت از ایجاد شرایط غیرقابل پیش‌بینی و هرگونه عامل تنش‌زا خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهند.

آبه واکنشی به موضوع دریای عمان واکنش نشان نداد و گفت: ترامپ از سفر من به ایران و تلاشهای انجام شده تشکر کرد.

"یوتاکا کاتادا" رئیس ژاپنی شرکت کوکوکا سانجیو روز جمعه اعلام کرد: کارکنان کشتی ما شاهد این بوده‌اند که کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، صحبت‌های این فرد ژاپنی دستکم بخشی از اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل حمله بوده را زیر سوال برد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.