البرز- رئیس شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد با گلایه از شرکت عمران شهرهای جدید کشور درخصوص اجرایی نشدن ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب گفت: فضای سبز شهر هشتگرد از این خلف وعده دچار آسیب شده است.

آسیب فضای سبز "شهرجدید هشتگرد" از خلف وعده مسئولان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرجدید هشتگرد، شمس اله ارمندئی با اشاره به ارتباط مستقیم ادامه حیات فضای سبزشهری شهرجدید هشتگرد با سیستم تعبیه شده آبیاری آب غیرشرب شهری اظهار کرد: متأسفانه مسئولین باحضور در پروژه ها قول هایی می دهند که بسیار حیاتی و اثرگذار است اما به این فکر نمی کنند که با عدم انجام تعهدات سیستم یک شهر به هم خواهد ریخت.

وی افزود: در حال حاضر فضای سبز شهرجدید هشتگرد با وجود فراهم بودن تصفیه خانه فاضلاب و بهره مندی از پسآب، از عدم تکمیل زیرساخت های لازم در راه اندازی ایستگاه پمپاژ رنج می برد و مسئولین شهری تمام تلاش خود را جهت نجات فضای سبز که ریه های شهر زیبای ما هستند به کار می برند.

ارمندئی اضافه کرد: این کارصرفا از توان شهرداری خارج است و ضروری است شرکت عمران به تعهدات خود در قبال جنگل ورودی شهرجدید عمل کنند، این شهر نیازمند اقدام فوری مسئولین درخصوص عمل به تعهدات است و با وعده کاری از پیش نمی رود.

رییس شورای شهر جدید هشتگرد بیان کرد: طبق قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، مبنی بر راه اندازی ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب در سال گذشته تاکنون اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته است.

وی با مخاطب قرار دادن مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: آقای طاهرخانی بر اساس قولی که شما دادید، مدیرت شهری نسبت به گسترش فضای سبز در بلوارها، محله ها و مناطقی که شهروندان سکونت دارند از قبیل کاشت درخت در بلوارها و حاشیه آنها، ایجاد پارک های شهری، احداث بوستان های محله ای درنقاط مختلف شهر، احداث جاده سلامت شامل فضای سبز و ...اقدام کرده و اکنون آبیاری و نگهداری از آن ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی در تکمیل سخنان خود گفت: طبق وعده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران می بایست در سال گذشته خطوط لوله گذاری جهت احیای جنگل های ورودی شهر صورت می گرفت که اگر این کار انجام شده بود در حال حاضر شاهد خشک شدن نیمی از جنگل های ١١٠ هکتاری ورودی شهر، این ذخیره غنی شهری که اقلیم شهرجدید را حفاظت می کند نبودیم. وی تصریح کرد: همچنین در ادامه عمل به تعهدات و قول و قرارهای صورت گرفته امسال نیز می بایست ساخت مخزن ذخیره آب در شمال شهرجدید و در ادامه لوله کشی پسآب تصفیه خانه به محل مورد نظر جهت تکمیل طرح انتقال مویرگی آب به فضای سبز شهری صورت می گرفت که متأسفانه این امر نیز ابتر مانده و با ورود به فصل تابستان فضای سبز شهرجدید هشتگرد از این موضوع ضربه سنگینی خواهد خورد.

ارمندئی در پایان بار دیگر با اظهار تأسف از روند کند اجرای تعهدات در این زمینه گفت: فضای سبز شهری سرمایه عظیم یک شهر است و این هجمه از بی اهمیتی درخصوص فضای سبزی که به سختی در اثنا کم آبی های موجود کشور با تلاش نیروهای فضای سبز شهرداری حفظ و حراست شده اند نتایج خوبی برای شهر زیبای ما چه برای شهروندان ساکن این شهر و چه برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.