خراسان شمالی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از آغاز رقابت مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این رقابت ها از امروز تا ۳۰ خرداد در شهرستان ها ادامه دارد.

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی آغاز شد

حجت الاسلام محمدصالحی نیا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت ها در شهرستان های گرمه و جاجرم ۲۵ خرداد، بجنورد و آشخانه ۲۸ خرداد، شیروان و فاروج ۲۹ خرداد و اسفراین ۳۰ خرداد برگزار می شود و زمان برگزاری مرحله استانی ۶ تیر خواهد بود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته شامل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی تک‌خوانی محور سایر رشته‌های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، افزود: سه نفر برتر هر رشته در شهرستان ها به مرحله استانی و نفرات برتر هر رشته در مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند.

حجت الاسلام صالحی نیا، زمان برگزاری مرحله استانی را ۶ تیر و به میزبانی شهرستان اسفراین و مرحله کشوری را شهریور ماه و به میزبانی اصفهان اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.