نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه کرامت تاثیر ارزشمندی در رویکرد به ولایت و ولایت مداری در جهان اسلام دارد.

دهه کرامت باید به عنوان یک جریان فرهنگ ساز در تقویم رسمی کشور ثبت شود

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دهه کرامت نقش به سزایی درایجاد معنویت درکشور و جهان اسلام دارد و این دهه فرصتی است که مردم از مباحث معنوی و ارزشی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: از طرفی دهه کرامت تاثیر ارزشمندی در رویکرد به ولایت و ولایت مداری دارد . این دهه باعث شده است که رفتار کلیشه ای در آن صورت نگیرد و نهاد ها و موسسات مردمی ، مساجد، هیئت ها و تمامی جریان هایی که امروز در عرصه فضاهای دینی و معنوی می توانند تاثیرگذار باشند بدون کمک گرفتن از دولت و یا ایجاد بار هزینه ای برای کشور مراسم های دهه کرامت را به طور شایسته ای برگزار کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  با بیان اینکه از ظرفیت معنوی و معرفتی دهه کرامت می توان در جهت بالندگی فرهنگ عمومی، بهره های فراوانی گرفت ،افزود: طی نامه ای موضوع ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور را خطاب به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرده ام و با جدیت نیز آن را دنبال می کنم تا شورای فرهنگ عمومی ثبت دهه کرامت را به عنوان یک جریان فرهنگ ساز در تقویم رسمی کشور مورد تصویب قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.