خوزستان- افتتاح همزمان مسیر ارتباطی جنوب به شمال بلوار پاسدارن و فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف با حضور استاندار، شهردار منتخب و مسئولان استانی انجام شد.

3 فاز تقاطع کجباف همزمان بهره برداری می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در مراسم افتتاح همزمان مسیر ارتباطی جنوب به شمال بلوار پاسدارن و فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف(محورL۲۰۰) که امروز ۲۵ خرداد ۹۸ برگزار شد، موسی شاعری شهردار منتخب اهواز با تشکر از زحمات شهردار کتانباف برای به بهره برداری رسیدن این پروژه، عنوان کرد: فاز دوم پروژه ال۲۰۰ محور غرب را به شمال متصل می کند، فاز دوم نیز تقاطع شهید کجباف است که امروز به بهره برداری می رسد.

شاعری با اشاره به اینکه حجم زیادی از زیرسازی ها و خاکریزی های محور جنوب به شمال انجام شده اظهار کرد: این محور نقش مهمی در باز کردن گره های ترافیکی منطقه دارد و در بازه زمانی ۲۰ روزه انجام شده و امروز به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر این که روند اجرای پروژه ها کند است، بیان کرد: در محور اصلی پل، سه فاز باقی مانده است از زمانی که محور اصلی پل یعنی  غرب به شرق افتتاح شد تا امروزدر افتتاح محور جنوب به شمال یک سال زمان برده که مسلما روند کندی است.

شهردار منتخب اهواز افزود: ما در تلاشیم هر سه فاز را برای اولین بار با یکدیگر شروع کنیم، ال ۵۰۰ را شروع کرده ایم و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در تلاشیم ال ۳۰۰ و ال ۴۰۰ را با همکاری مدیران دیگر شهرداری به تسریع برسانیم تا قبل از انتهای سال به بهره برداری رسند.

شاعری درباره فاز دوم که غرب اهواز به شرق را متصل می کند توضیح داد: از این محور می توان از سمت کیانپارس میدان پنج نخل از روی پل به سمت فرودگاه زیتون و غیره  تردد داشت و از زیر پل بلوار شهید بهبهانی به سمت فرودگاه مسیر تردد یست که امیدواریم در کاهش بار ترافیکی منطقه مثمر ثمر باشد.

پروژه ها باید برای مردم ملموس باشند

در ادامه این افتتاحیه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پروژه باید امسال به طور کامل انجام می شد گفت: باید همه در کنار هم باشیم تا شورا و شهرداری بتوانند به بهترین نحو کار خود را انجام دهند و پروژه‌های بهتر و با کیفیت تری را شاهد باشیم.

 شریعتی با عنوان اینکه امسال اعتبار برای انجام پروژه‌های شهرداری کنار گذاشته شده، گفت: برای بالا رفتن بهره وری انتظار می رود شهرداری پروژه‌هایی را مد نظر قرار دهد که مردم آن را در زندگی خود لمس کنند همچون پروژه های حمل و نقل عمومی، توسعه های شهری که استانداردها و رفاه زندگی در آن ها مشخص است چرا که هر چقدر این امکانات تکمیل شود شرایط بهتر و از نظر روانی برای مردم نوعی تسکین و آرامش بیشتری در پی دارد.

استاندار خوزستان درباره آخرین وضعیت متروی اهواز گفت: بودجه مترو فراتر از توان شهرداری است، دولت بالای ۸۰ درصد سهم خود را در این پروژه پرداخت کرده اما در طول ۱۲ سال گذشته شهرداری نتوانسته سهم خود را بدهد میزان آورده دولت برای مترو ۶۰۰ میلیارد تومان بوده در حالیکه شهرداری اهواز چهل میلیاررد تومان توانسته به پروژه مترو اختصاص دهد تلاش ما این است که از طریق دارایی ها و اوراق مشارکت کاری کنیم هر چند نسبت به اراده پیمانکار نیز بحث داریم، آنها باید به قولهای خود عمل می‌کردند.

شهرداری سهم بدهد مترو راه اندازی می شود

در همین رابطه همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس در مصوبه سال ۹۸، دو میلیارد دلار برای پایان یافتن متروها در نظر گرفته که اگر شهرداری ۱۵ درصد سهم خود را بتواند تامین کند میتوانیم از محل این درآمد میزان اعتبار متروی اهواز را تامین کنیم و متروی اهواز در سال جدید رونق پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.