البرز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اعلام اینکه البرز دومین تولیدکننده داروهای فاکتور ۷ در دنیا است، گفت: این استان تنها تولیدکننده توربین‌های نیروگاهی کشور محسوب می شود.

البرز دومین تولیدکننده داروهای فاکتور۷ در دنیا است

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر شاهمرادی صبح شنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، با ارائه گزارشی از شهرک های صنعتی البرز گفت: شش شهرک صنعتی دولتی و معادل آن  چندین شهرک صنعتی خصوصی در البرزمستقر هستند که دراین شهرک ها واحدهای بسیار قوی در حال فعالیت هستند.

وی  با اعلام اینکه البرز قطب تولید ماکارونی در کشوراست، گفت: برخی از واحدهای صنعتی درالبرز نیاز به ساماندهی دارند چراکه ساماندهی این واحدها باعث توسعه و اخذ مجوز می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرزخاطرنشان کرد: البرز به علت همجواری با پایتخت به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف محسوب می‌شود.

شاهمرادی با تأکید بر اینکه هشت درصد از واحدهای صنعتی نمونه کشوری در البرز مستقر هستند، افزود: البرز تنها تولیدکننده توربین‌های نیروگاهی در کشور است.

وی ادامه داد:البرزتنها تولیدکننده پله‌برقی در کشور است همچنین قطب تولید قطعات خودروسازی کشور نیز محسوب می شود.

شاهمرادی استان البرز را دومین تولیدکننده داروهای فاکتور ۷ در دنیا برشمرد و گفت: هیچ واحد داروسازی غیرفعالی در این استان وجود ندارد همچنین قطب تولید لوازم‌آرایشی کشورنیز هستیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ طرح صنعتی دانش‌بنیان در البرز مشخص ‌شده است، افزود: احصاء قانون واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری یکی از مواردی است که به البرز در کمک شایانی خواهد کرد.

شاهمرادی با گلایه از برخی از دستگاه ها درعدم تشکیل کارگروه رونق تولید و رفع موانع تسهیل، گفت: بانک‌ها برای سرمایه ثابت حمایت کافی ندارند همچنین در رابطه با بازپرداخت تسهیلات ارزی صاحبان صنایع دچار مشکل هستند که این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود تأمین سوخت هواپیماهای فرودگاه پیام انجام شود تا در شرایط حساس بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.