یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس تأکید کرد، سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا منجر به ویرانی در هر مکانی شده و این سیاست‌ها، شکست خواهد خورد

حماس: سیاست‌های «ترامپ» تاکنون در هیج جا موفق نبوده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد، «معامله قرن» موفق نخواهد شد و آثار ویرانگر آن فقط به مسأله فلسطین محدود نیست.

ابومرزوق در صفحه توئیتر خود نوشت: سیاست‌های ترامپ در هیچ مکانی موفق نخواهد بود. (این سیاست‌ها) در آمریکای لاتین، کشورها را ویران و فقیر کرد؛ متحدان اروپایی ترامپ با وی در هیچ سیاستی به توافق نرسیدند، در جنگ اقتصادی با چین به پیروزی نخواهد رسید. در کشور ما نیز با «معامله قرن» منجر به آشوب و غوغا شد، طرحی که هنوز از نشست‌ها خارج نشده اما آثار ویرانگر آن شامل هر مکانی می‌شود و (این طرح) موفق نخواهد شد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

اخیرا «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک محفل خصوصی اظهاراتی درباره معامله قرن مطرح کرده که نشان می‌دهد حتی دیپلمات ارشد دولت آمریکا هم به (موفقیت) این طرح باور چندانی ندارد.

بر اساس محتوای یک فایل صوتی منتسب به پامپئو که روزنامه «واشنگتن‌پست» به آن دست یافته، او در دیدار با گروهی از سران یهودی گفته استف ممکن است گفته شود که این طرح «غیر قابل» اجرا است. وی البته ابراز امیدواری کرده که فلسطینی‌ها بلافاصله این طرح را رد نکنند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.