مازندران- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آغاز انتقال اسناد پزشکی در مازندران خبر داد.

آغاز انتقال الکترونیک اسناد پزشکی در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رسول ظفرمند ظهرشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه چهار اقدام استحقاق سنجی، انتقال الکترونیک اسناد، نسخه نویسی و ارجاع الکترونیک را در دستور کار داریم، اظهار کرد: این اقدامات برای آینده کشور مفید بوده و تنها در بستر فرهنگ سازی محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال الکترونیک اسناد در تمامی بیمارستان های دولتی در دست اجراست، خاطرنشان کرد: شرط تداوم همکاری با بیمارستان های خصوصی، پیوستن به این طرح است.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در گذشته با حجم زیادی اسناد کاغذی مواجه بودیم که نیاز به حمل و نقل و نگهداری داشتند، گفت: در حال حاضر اسناد در سامانه به ناظر بیمه سلامت ارائه و همانجا رسیدگی می شود و در پایان ماه بیمارستان ها می توانند نسبت به درخواست وجه اقدام کنند.

ظفرمند با اعلام اینکه با انتقال الکترونیک اسناد شاهد سرعت انتقال، کاهش مصرف کاغذ، شفاف سازی در انتقال داده ها و کاهش دخالت های استنباطی خواهیم بود، افزود: در این روش بیمه شده می تواند داده های درمانی اش را مشاهده کند.

وی با اعلام اینکه استحقاق سنجی بیمه ای موجب رفع همپوشانی دفترچه های درمانی می شود، یادآور شد: در ادامه کار، استحقاق سنجی درمانی صورت خواهد گرفت و به بیمار اعلام می شود که چه خدماتی را می تواند و چه خدماتی را نمی تواند دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه ارجاع الکترونیک با طرح پزشک خانواده گره خورده است، اضافه کرد: متاسفانه داده های بیماران بروز نیست با اجرای پروژه پرونده الکترونیک می توانیم به داده های درست دسترسی و تصمیم گیری های حساب شده ای داشته باشیم.

ظفرمند با اشاره به اینکه در نسخه نویسی الکترونیک بخاطر گستردگی داروها و خدمات مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: در این روش تداخلات دارویی و سنی توسط سیستم به پزشک اعلام و تجویز منطقی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در میزان صرفه جویی کاغذ در روش های الکترونیک توضیح داد: با وجود ۲۲۰ هزار پرونده درسال، ۴ و نیم میلیون برگ کاغذ در اسناد پزشکی مصرف می شود. همچنین سالانه یک میلیون دفترچه ۱۲ تا ۱۸ برگی چاپ می گردد که با اجرای سیستم مکانیزه به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان، بسترسازی دیرهنگام را مهمترین مشکل اجرای پروژه الکترونیک عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح استحقاق سنجی ماهانه ۸۰۰ دفترچه درمانی تکراری حذف می شود.

ظفرمند در پایان از مردم خواست کلیه مشکلات و سوالات خود را با سامانه ۱۶۶۶ درمیان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.