گیلان- مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان گفت: استقبال مردم از خرید گوشت بوقلمون افزایش یافته است و توسعه این صنعت در گیلان علاوه بر اشتغالزایی می تواند در افزایش تولید گوشت سالم نقش موثری ایفا کند.

گیلان قطب تولید جوجه بوقلمون در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،میرحجت علی اکبرنژاد ،با بیان اینکه صددرصد جوجه بوقلمون مورد نیاز کشور در گیلان تولید می شود گفت:  در شهرستانهای سیاهکل، املش، رشت و شفت بیش از دیگر شهرستانهای گیلان جوجه بوقلمون تولید می شود.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۷۰ درصد مزارع مولد بوقلمون کشور نیز گیلان وجود دارد افزود : مصرف سرانه گوشت بوقلمون در کشور ۳۰۰ گرم است که با توانمندسازی واحدهای تولیدی، قصد داریم این رقم را به ۴۰۰گرم افزایش دهیم.

علی اکبرنژاد خاطرنشان کرد: این موفقیت درحالی رقم خورده است که ۹ سال پیش جوجه بوقلمون مورد نیاز از خارج وارد می شد.

وی افزود: گوشت بوقلمون جایگزینی خوبی برای گوشت قرمز است و می تواند در تامین پروتئین مردم تاثیر خوبی داشت باشد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مناسب گیلان موجب شده است که شاهد توسعه صنعت پرورش بوقلمون در گیلان باشیم.

وی گفت: استقبال مردم از خرید گوشت بوقلمون افزایش یافته است و توسعه این صنعت در گیلان علاوه بر اشتغالزایی می تواند در افزایش تولید گوشت سالم نقش موثری ایفا کند.

علی اکبرنژاد خاطرنشان کرد: تا شهریورماه امسال با بهره برداری از جوجه کشی های نیمه کاره شاهد افزایش تولید جوجه یکروزه بوقلمون در گیلان خواهیم بود.    

وی گفت: جوجه بوقلمون های تولید شده در گیلان به سراسر کشور توزیع می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.