عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که در مجلس طرح بیمه کارگران ساختمانی و فصلی را مصوب کرده‌ایم، اما کافی نیست.

طرح بیمه کارگران ساختمانی به‌تنهایی کافی نیست

به‌گزارش قدس آنلاین  به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در حاشیه بازدید از خانه کارگران ساختمانی و فصلی شماره یک مشهد، گفت: با توجه به‌کم رونقی صنعت ساختمان و نبود توازن عرضه و تقاضای کار، ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی، معضل بزرگی به‌حساب می‌آید که خوشبختانه مجموعه شهرداری مشهد عزم جدی برای رفع آن دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به‌هر حال کارگران، قشر زحمتکشی هستند که کاملا شرافتمندانه برای کسب روزی حلال اعلام آمادگی می‌کنند و از آنجایی که گاهی اوقات پیدا شدن کارفرما بسیار زمان‌بر است، باید تدبیری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: درست است که در مجلس طرح بیمه کارگران ساختمانی و فصلی را مصوب کرده‌ایم، اما کافی نیست چون برای کارگران داشتن امنیت شغلی بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد.

بحرینی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری متخصصان حوزه اقتصاد هستند، تصریح کرد: به‌همین خاطر خوشبختانه دخالت در امور اقتصادی شهر که زیرمجموعه اقتصاد شهری است را قبول دارند و به‌دنبال ایجاد مدلی کاربردی هستند تا منجر به‌ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی شود.

ایجاد امنیت شغلی برای کارگران ساختمانی و فصلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به‌بازدید امروز از خانه کارگران شماره1 افزود: قرار شد تیم مطالعاتی شهرداری ظرف مدت 15 روز مدلی کاربردی برای رفع مشکل این خانه ارائه کنند.

وی در خصوص راه حل‌های احتمالی در این رابطه، بیان کرد: به‌نظر می‌رسد ایجاد پایگاه‌های چند منظوره و فراهم کردن امنیت شغلی، بر روی میزان استقبال کارگران از این فضاها تاثیرگذار باشد، چنانچه کارگری احساس کند با حضور در این مکان حتما به‌شغل و درآمدی روزانه می‌رسد، حتما از این فضا استقبال خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: ضمن اطلاع رسانی که شهروندان بدانند باید در کدام محل‌ها به‌دنبال کارگر باشند، شهرداری هم می‌تواند از این عزیزان در انجام امور شهری استفاده کند یا فضایی مهیا کند که کارگران با کارهای دستی، حداقل درآمد روزانه‌ای را کسب کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.