البرز - رئیس اتاق بازرگانی البرز با اعلام اینکه آمادگی همکاری برای جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه بازیافت پسماند در منطقه حلقه دره را داریم، گفت : ایجاد نیروگاه ۸۰ مگاواتی در مجموعه اقتصادی پیام البرز ضروری است.

توان جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه بازیافت پسماند را داریم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، رحیم بنامولایی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر ارتباطات برگزارشد، با قدردانی از نمایندگان مجلس که طرح همکاری با کشورهای اورآسیا را در مجلس  تصویب کردند، گفت: سمیناری دراستان مازندران و برای اتاق های حوزه دریای خزر  برگزار شد تا توافقاتی برای گسترش روابط تجاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ۳هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز مستقر هستند و امکان گسترش سرمایه گذاری در البرزفراهم است، گفت: اصلاح مصوبه مذکور و بحث اعمال معافیت هابه یقین تاثیری مهم در این توسعه خواهد داشت..

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز به ماده ۷ قانون بهبود فضای و کسب کار که باید ساماندهی شود اشاره کرد و گفت:مقرر شد دولت ساماندهی آن را به سازمان صمت بسپارد چراکه این مشکل که موجب موانع تولید به دلیل مراجعات متعهد به کارخانه ها است باید حل شود.

بنامولایی به ظرفیت های فرودگاه پیام اشاره کرد و ادامه داد: انجام پروازهای حج عمره و عتبات عالیات از فرودگاه پیام البرز موجب رونق این استان خواهد شد وتوجیه اقتصادی نیز برای پروازهای مسافری این فرودگاه است از طرفی می توانیم حتی انجام پروازها و اعزام زائرین پاکستانی و افغانی را نیز از فرودگاه پیام داشته باشیم.

وی در بخشی دیگری ازسخنانش به نزدیکی فرودگاه پیام به  حلقه دره اشاره کرد و گفت: اتاق آمادگی همکاری برای جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه بازیافت پسماند درمنطقه حلقه دره را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان گفت: احداث نیروگاه ۸۰ مگاواتی در مجموعه اقتصادی پیام البرز نیاز است همچنین نیاز است در کنار آن خط ریلی هم ایجاد شود و پیگیری بندرخشک و ترانزیت شدن فرودگاه پیام نیز مطرح است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.