نخست‌وزیر عراق در بازدید از یادبود فاجعه اسپایکر از نیروهای امنیتی خواست تا عناصر خفته داعش را تعقیب کرده و در خصوص تحولات هوشیار باشند.

 سالگرد جنایت هولناک داعشی‌ها در اسپایکر/عبدالمهدی خواستار هوشیاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق امروز در اظهاراتی تاکید کرد که برای مشخص شدن تکلیف نهایی کشتار اسپایکر و تضمین حقوق خانواده های شهدا و مسئولان تلاش زیادی صورت گرفته است. وی همچنین از نیروهای امنیتی خواست تا همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده و به فعالیت‌های اطلاعاتی خود گسترش دهند و به سرکردگان شکست خورده داعش اجازه نفس کشیدن ندهند.

دفتر رسانه‌ای عادل عبدالمهدی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق در بازدید از محل کشتار اسپایکر در استان صلاح الدین در پنجمین سالروز وقوع این جنایت کشتار جمعی، از این منطقه بازدید کرد. در این منطقه یادبودی شامل تصاویر شهدا نصب شده که عبدالمهدی با حضور در آن برای شادی روح شهدای این فاجعه و تمامی شهدای عراق فاتحه خواند.

وی به خانواده‌های شهدا که فرزندان خود را در دوران جوانی تقدیم کشور کردند، تبریک گفت و از نقش مرجعیت عالی شیعیان عراق حضرت آیت الله سید علی سیستانی در پنجمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی مبارزه با داعش که با استقبال میلیونی مردم غیور عراق مواجه شد، قدردانی کرد.

وی همچنین از جماعت میلیونی داوطلبان پیر و جوان که به ندای مسئولیت ملی و شرعی در دفاع از کشور پاسخ دادند نیز تبریک گفت و تاکید کرد که تلاش‌های گسترده‌ای برای یکسره کردن پرونده فاجعه اسپایکر و تامین حقوق خانواده های شهدا و مفقود شدگان انجام شده اند. وی همچنین ابراز داشت که این کمترین مسئولیتی است که ما می‌توانیم در برابر صبر و جانفشانی های آنها انجام دهیم.

عبدالمهدی اظهار داشت که این قهرمانی‌ها و جانفشانی های مردم عراق بود که این پیروزی را رقم زد، ما به این خون‌ها وفادار خواهیم ماند و به عناصر شکست‌خورده داعش اجازه نفس کشیدن نخواهیم داد. نیروهای امنیتی ما در دشت و بیابان عناصر داعش را تحت تعقیب قرار خواهند داد و هیچ منطقه امنی در عراق برای آنها باقی نخواهد گذاشت.

وی ابراز داشت که امنیت و ثبات در عراق نتیجه قهرمانی‌ها و جانفشانی‌هایی است که در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

تروریست‌های داعش در تاریخ 12ژوئن 2014 به پایگاه نظامی اسپایکر در استان صلاح الدین یورش بردند و بیش از 2000 هزار دانشجو را ربودند و حداقل 1700 دانشجوی نظامی عراقی را قتل عام کردند.

عناصر داعش ابتدا دانشجویان شیعه را شناسایی و جدا کردند و سپس همه را در چندین دسته در چند مکان به چندین طریق کشتند و در گور جمعی دفن کردند و شماری را نیز به رود دجله انداختند.

در مارس 2015 و پس از آزادی تکریت، دهها گور جمعی که اجساد کشته شدگان اسپایکر در آن دفن شده بود، کشف شد.

گفته می‌شود داعش با خیانت برخی عناصر که گفته می‌شود به حزب بعث نزدیک بودند، این جنایت را مرتکب شده است.

این حادثه، یکی از هولناک‌ترین جنایات داعش در عراق بود که خانواده‌های زیادی را یکباره داغدار کرد و عمق وحشیگری تکفیری‌های تروریست را نشان داد.اسپایکر برای عراقی‌ها نماد عملیات کشتار جمعی است که داعش مرتکب شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.