رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تفویض چند مورد از اختیارات وزیران و دستگاه های اجرایی به استان خراسان رضوی، پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

پیگیری برای تفویض چند مورد از اختیارات وزیران به استان / آمادگی فعالان اقتصادی خارجی برای سرمایه گذاری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی لاریجانی در نشست مشترک با استاندار و جمعی از مسئولان استانی که در محل دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه آقای رزم‌حسینی پیگیر مسائل خراسان‌رضوی بوده و کارهای خوبی با هدف تغییر شرایط استان انجام گرفته است.

وی افزود: آقای رزم‌حسینی استانداری خوش‌فکر است و قطعا منشاء تحولات بسیار در استان خواهد شد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده از سوی مدیران استانی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: راه‌اندازی خط انتقال سوخت از خراسان‌رضوی به کشورهای همسایه پیشنهاد خوبی است و برای بررسی بیشتر به وزیر نفت ارجاع خواهم داد.

وی با بیام اینکه در زمینه ایجاد زمینه تولید و صادرات سوخت حاصل از میعانات گازی در استان پیشنهاد خوبی مطرح شد، اظهار کرد: ذخیره مناسبی از نظر میعانات گازی در جنوب کشور وجود دارد و می توان با تامین نیاز دیگر استان‌ها از این محل، زمینه تولید و صادرات سوخت از میعانات گازی منطقه خانگیران را فراهم کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی خارجی برای سرمایه گذاری در مشهد آمادگی دارند و باید از این ظرفیت در جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام استفاده کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: موضوع اعطای اقامت به اتباع خارجی در قبال سپرده‌گذاری ارزی در ایران را در جلسه سران قوا مطرح و بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیون دلار  از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین و آبخیزداری پیش بینی شده است، گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهیم کرد تا علاوه بر سهم خراسان رضوی از این محل، اعتبار بیشتری برای این استان تخصیص یابد و در قالب مشارکت با خیران، طرح‌های خوبی در این حوزه اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری خواهیم کرد تا چند مورد از اختیارات وزیران و دستگاه‌های اجرایی به استان تفویض شود.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست، با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای اختصاص وقت جهت برگزاری جلسه گفت: پیرو تاکیدات جنابعالی در خصوص استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران افغانستانی، جلسه ای با ۱۰۰ نفر از تجار این کشور برگزار شد.

علی‌رضا رزم‌حسینی افزود: پیگیر ارائه بسته های سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی کشورهای منطقه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.