گیلان- استاندار گیلان گفت: با همدلی مثبت که میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و نظارتی وجود دارد مانعی برای توسعه استان گیلان در مناطق مختلف مشاهده نمی شود و فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

همدلی فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛  مصطفی سالاری در نشست شهرداران با اشاره به اینکه صرفاً تمرکز بر بودجه‌های دولتی نه تنها در شهرداری بلکه در هیچ دستگاهی نیز جوابگو نیست، افزود: با بودجه دولتی نمی توان به توسعه پایدار دست پیدا مرد بلکه باید از ظرفیت‌های مختلف موجود به صورت بهینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون پیشنهاد جدی درخصوص تالاب عینک رشت داده نشده است، اظهار داشت: برخی دل‌گفته‌ها و ایده‌های خام باید به صورت مکتوب به برنامه و طرح تبدیل شود و در کنار تعریف معضلات، حمایت‌های مورد انتظار نوشته و مطالبه شود.

وی با بیان اینکه برای معرفی سرمایه‌گذار و اعطای تسهیلات هیچ‌گونه محدودیتی نداریم، گفت: خوشبختانه با همدلی مثبتی که میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و نظارتی وجود دارد مانعی برای توسعه استان گیلان در مناطق مختلف مشاهده نمی شود و فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اکثر پیشنهادات از سوی شهرداری‌ها حول محور تبدیل وضعیت نیروها است، افزود: اگرچه نبود امنیت شغلی قبل از تبدیل وضعیت دارای اهمیت است اما در برخی شهرداری‌ها در گذشته پس از برگزاری انتخابات با حجم وسیع جذب نیرو در شهرداری ها مواجه هستیم که این روند به پویایی شهرداری‌ها آسیب وارد می کند.

وی با بیان اینکه با این حجم جذب نیرو هر منابع اعتباری فقط صرف پرداخت حقوق می‌شود، گفت: توجه به مسائل نیروهای انسانی برخی شهرداری‌ها را به مدیریت منابع انسانی تا مدیریت منابع شهری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های دولتی در بخش اختصاص قیر و رفع مشکل پسماند بهره می گیریم، افزود:  آمادگی داریم با دریافت طرح از شهرداری‌ها انتظاراتی از دولت در جهت حمایت تعریف کنیم اما صرف بودجه دولتی توجیه ندارد.

در این نشست برخی از شهرداران به بیان پیشنهادات، نقطه نظرات و مشکلات پرداختند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.