خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف مزرعه تولید ارز دیجیتالی با عنوان بیت کوین به ارزش ۵ میلیارد ریال در مانه و سملقان خبر داد.

مزرعه تولید ارز دیجیتالی میلیاردی غیر قانونی در مانه و سملقان لو رفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتالی (بیت کوین)توسط افرادی بصورت غیر مجاز وغیر قانونی در سطح شهرستان مانه وسملقان، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان مانه و سملقان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله ماموران در این رابطه با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد اطلاعاتی محل قرار گرفتن این دستگاه ها را شناسایی کردند، افزود: ماموران بعد از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه ماموران بعد از حضور در محل قرار گرفتن این دستگاه ها اقدام به بازرسی از آن کردند، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۷۸ دستگاه بیت کوین که برق آن نیز به طور غیر مجاز از طریق ترانس فشار قوی تامین می شد کشف و ضبط شد.

سردار مظاهری با بیان اینکه ماموران در همین راستا تعداد ۲ متهم را نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال کردند، یاد آور شد: ماموران در بازجویی های فنی بعمل آمده موفق شدند در یک عملیات جداگانه تعداد ۱۷ دستگاه بیت کوین را نیز که در یک محل دیگر مستقر شده بود را کشف و ضبط نمایند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با دستور قضائی هر دو مکان پلمپ شد، تصریح کرد: در بررسی های بعمل آمده ارزش این دستگاه ها ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، ادامه داد: پلیس با قدرت در مقابل هرگونه اقدام غیرقانونی که باعث شود اقتصاد و امنیت و آرامش جامعه به خطر بیافتد برخورد می کند و از شهروندان نیز همواره انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.