فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: راه اندازی گشت‌های سیار در مناطق بحرانی و رصد مستمر عرصه‌ها به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در دستور کار قرار دارد.

رصد مستمر عرصه های طبیعی خراسان رضوی به منظور جلوگیری از آتش سوزی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل شعبانی شنبه شب در نشست نقد و بررسی برنامه سرشماری پستانداران علفخوار خراسان رضوی در سال گذشته درمحل اداره کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی احتمالی مأمورین یگان حفاظت ضمن بروز رسانی تجهیزات در اختیار، آمادگی کامل نسبت به شناسایی نقاط حساس و مستعد آتش سوزی را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به پوشش گیاهی انبوه در سال جاری و فرا رسیدن فصل گرما و از سوی دیگر افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی خصوصاً مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، احتمال آتش سوزی در مناطق بسیار زیاد است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: راه اندازی گشت‌های سیار در مناطق بحرانی و رصد مستمر عرصه‌ها ضروری است و لازم است نشست‌های توجیهی با کشاورزان و دامداران حاشیه مناطق تحت مدیریت به منظور افزایش آگاهی آنان در این خصوص انجام شود.

همچنین در این جلسه معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: سال گذشته سرشماری پستانداران با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در ۱۸ شهرستان انجام شد و طی آمارهای دریافتی و نتایج حاصله، زاد و ولد وحوش نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۸ درصدی را نشان داد.

جواد دامن پاک تصریح کرد: جمعیت گونه قوچ و میش افزایش ۱۳ درصدی داشته است و ۳۲ منطقه در استان با پیمایش بیش از ۳ هزار کیلومتری در بازه زمانی سه ماهه برای سرشماری وحوش انجام شده است.

وی گفت: از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای ثبت مسیرهای سرشماری و تهیه لایه‌های تمرکز جمعیت حیات وحش در مناطق و تدوین بانک اطلاعاتی وحوش استان استفاده شده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: سه منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان همچون، ژرف، ریوند و ارس سیستان به علت آب و هوای نامناسب امکان پایش وجود نداشت ولی در بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از سطح مناطق سرشماری انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.