گیلان- نشست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک صحا با شرکت‌های دانش بنیان در وزارت صنعت معدن تجارت استان گیلان برگزار شد.

نشست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با شرکت های دانش بنیان

 به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی  پارک علم و فناوری گیلان ، دکتر فرنیان عضو هیات مدیره صندوق صحا در رابطه با برگزاری این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست معرفی خدمات صندوق و بخش هایی است که گام موثری در سال رونق تولید در راستای تحقق این شعار می‌توانیم برداریم.

وی ادامه داد: بخشی از این مباحث، اطلاعات و ایده ها و استارت آپ ها و شرکت های بزرگ و بخش دیگر نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر و اصطلاحاً یکسری سرمایه‌گذاری‌های جسورانه صندوق های خاص که در این زمینه تعبیه شده، می باشد.

عضو هیات مدیره صندوق صحا در این نشست اظهار داشت: گفتنی است نقش مجلس در این زمینه می‌تواند موثر باشد ما سالهاست از فقدان و نبودن اقتصاد رقابتی اقتصاد مزیتی رنج می‌بریم بخشی از درآمد نفت در بخش‌های اقتصاد توزیع می‌شود که به واسطه این درآمد بخش‌های خصوصی می‌توانند رشد و توسعه خود را داشته باشند.

وی گفت : با توجه به شرایط فعلی که در تحریم به سر می بریم و اقتضائات خاص خودش را دارد طبیعتا در کنار این اقتضائات شرایط سخت می‌شود یک نکته مثبتی هم وجود دارد که بخش خصوصی بتواند فعال عمل کند و این داستان نفوذ نفت کمتر می‌شود با توجه به اینکه فروش نفت کمرنگ‌تر می‌شود شرکت ها خود را می‌توانند در عرصه اقتصادی ارتقا دهند.

فرنیان خاطر نشان کرد : با شرایطی که پیش امده و بخشی که خارج از انتظار است و موضوعاتی که دست کشور ایران هم نبود یکسری تحریمات بین المللی و نوع نگاه خاص کشور آمریکا باعث شده این شرایط فراهم آید، ولی اگر عزم ، جزم باشد و بخواهیم یک سری کارها را انجام بدهیم باید با حداقل  شرایط را ارتقا دهیم و محیط را برای رونق تولید فراهم کرده که می‌تواند در راستای خودکفایی کشور گام مهمی باشد

در پایان دکتر ملک پور معاون پارک علم و فناوری گیلان درخصوص صندوق سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان افزود:  با توجه به اینکه این جلسه توسط سازمان صمت گیلان برگزار شد سعی کردیم تا از آن بهره ببریم و از این سو ما از طریق پارک علم و فناوری برخی از شرکت‌ها را که در این حوزه فعال بودند دعوت کردیم که ضمن آشنایی سوالات خود را بپرسند.

 در پایان این نشست مقرر شد ، یک تفاهم نامه‌ای بین صندوق و پارک علم و فناوری منعقد شود که این تفاهمنامه طی هفته آینده به انجام خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.