مدتی پیش آخرین مدل میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ با نام A۹۰ معرفی شد و ما قصد داریم ویژگی‌های اصلی از این مدل را مورد بررسی قرار دهیم.

۳ ویژگی که سامسونگ A۹۰ را جذاب کرده است

به گزارش قدس آنلاین گلکسی A۹۰ بهترین مدل در سری گلکسی A شناخته می‌شود،‌ این سری هر ساله با نام‌های مشابه به بازار عرضه شده و تنها پسوند سال تولید آن موجب شناخت صحیح مدل‌های هم نام می‌شود. به طور مثال سال گذشته سامسونگ مدلی با نام گلکسی A۹۰ به بازار عرضه کرد که با پسوند ۲۰۱۸ شناخته می‌شود و مدل امسال نیز با پسوند ۲۰۱۹ معرفی شد. این مدل مدتی پیش به طور رسمی رونمایی شد و تا کنون بیشتر مشخصات آن فاش شده، گلکسی A۹۰ یک میان‌رده با کیفیت و قدرتمند خواهد بود که دست کمی از مدل‌های پرچمدار ندارد. در ادامه به سه ویزگی اصلی گلکسی A۹۰ خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

اولین ویژگی – صفحه نمایش بزرگ

نسخه جدید A۹۰ بزرگ‌ترین مدل سامسونگ لقب خواهد گرفت. این مدل از نمایشگر Infinity سامسونگ با اندازه ۶.۷۳ اینچ بهره‌می‌برد، سامسونگ تاکنون مدلی به این اندازه نداشته و حتی پرچمداران این شرکت نیز در این اندازه تولید نشده اند. اما بزرگ‌ترین گوشی سامسونگ یک لقب مهم دیگر خواهد داشت، این مدل اولین گوشی سامسونگ است که به دوربین سلفی پاپ‌آپ مجهز شده، بدین ترتیب نمایشگر آن نیز اولین نمایشگر یک‌پارچه سامسونگ است که بدون بریدگی و حفره برای دوربین سلفی طراحی شده، این مدل از حاشیه بسیار باریکی نیز بهره‌می‌برد، به این ترتیب نمایشگر بزرگ و یک‌پارچه گلکسی A۹۰ بیش از ۹۵ درصد پنل جلویی گوشی را پر می‌کند تا سامسونگ هر چه بیشتر به مفهوم نمایشگرهای Infinity (بی‌نهایت) خود نزدیک‌تر شود.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

دومین ویژگی – دوربین سلفی مکانیکی (پاپ‌آپ)

الان دیگر همه با دوربین‌های پاپ‌آپ آشنا هستند، این مدل دوربین سلفی بیشتر در تولیدات شرکت‌های ویوو و اوپو دیده می‌شود که برای اولین بار توسط سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است.  در این مدل طراحی‌ها، ماژول دوربین در مواقع لزوم از قست بالایی گوشی بیرون آمده و آماده عکاسی می‌شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی از دوربین پاپ‌آپ سامسونگ در اختیار نیست اما به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد از دوربین پاپ‌آپ با مکانیزم چرخشی استفاده کند، در این حالت دوربین سلفی به عنوان دوربین اصلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

یکی از مدل‌های مشابه این نوع مکانیزم در اوپو  Find X مورد استفاده قرار گرفته (تصویر پایین) که در آن به جای مکانیزم حرکتی ماژول دربین سلفی، قسمت بالایی گوشی به طور کامل بیرون می‌آید، در این حالت دوربین سلفی در جلو و دوربین‌های اصلی در پشت گوشی نمایان می‌شود، در واقع دوربین‌های اصلی نیز حالت پاپ‌آپ دارند و همزمان با دوربین سلفی بالا و پایین می‌روند. نمی‌دانیم که ایا سامسونگ می‌خواهد از این مدل دوربین استفاده کند یا خیر اما طبق اطلاعات موجود گلکسی A۹۰ حداقل سه دوربین اصلی دارد که یکی از سنسورهای آن ۴۸ مگاپیکسل کیفیت خواهد داشت.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

سومین ویژگی – پردازنده قدرتمند

برخی شایعات خبر از آن می‌دهند که گلکسی A۹۰ به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز خواهد شد. همانطور که می‌دانید این تراشه جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده شرکت کوالکام محسوب می‌شود که تنها در مدل‌های بالارده و پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته است. به نظر بعید می‌رسد که سامسونگ از چنین پردازنده‌ای در مدل میان‌رده خود استفاده کند، زیرا اولا تجهیز یک مدل میان‌رده به این پردازنده قیمت آن مدل را افزایش می‌دهد.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

ثانیاً استفاده از مشخصات فنی بالا در یک مدل میان‌رده هرچند موجب فروش بالا آن می‌شود، اما ماهیت مدل‌های پرچمدار را زیر سوال می‌برد. وقتی خریداران احساس کنند که با خرید مدلی میان‌رده با قیمت ارزان‌تر به همان مشخصات مدل‌های پرچمدار دسترسی خواهند داشت دلیلی ندارد که به سراغ مدل‌های گران‌تر بروند و فروش مدل‌های پرچمدار سامسونگ کاهش پیدا می‌کند.

بررسی مشخصات گلکسی A90، با کیفیت‌ترین مدل میان‌رده سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت

احتمال می‌رود که سامسونگ در این مدل از پردازنده با کیفیت اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کند که قدرت کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ دارد، اما کاملا برای یک مدل میان‌رده مناسب است. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار این مدل می‌توان به حافظه رم ۶ گیگابایتی، حافظه داخلی حداقل ۶۴ گیگابایتی، باتری با ظرفیت ۲۳۷۰۰ میلی‌آمپر و پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.