حضور سرمربی ایتالیایی در تیم فوتبال استقلال پس از قطع همکاری آبی پوشان تهران با وینفرد شفر بهانه خوبی برای گفت‌وگو با مرد همیشه متفاوت استقلالی‌ها بود. حسن روشن، پیش از این بسیاری از این اتفاقات را پیش‌بینی کرده بود اما هر بار با کنایه‌های مدیران باشگاه استقلال رو به‌رو شد.

دلال‌ها مربی بیکار را به استقلال قالب کردند

*حضور سرمربی ایتالیایی در کادر فنی استقلال با حواشی زیادی همراه بوده است، واکنش کمیته فنی، اظهارات فرهاد مجیدی و برخی واکنش‌های دیگر آیا با این اتفاقات آینده خوبی در انتظار استقلال خواهد بود؟

درباره سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال همان نظری را دارم که درباره سرمربی جدید تیم ملی گفته بودم. این مربی‌های خارجی مثل هندوانه هستند، باید کمی صبر کنیم تا متوجه شویم عیار آن‌ها به چه ترتیبی است. عده‌ای معتقدند تیم ملی هجومی شده و اتفاقات خوبی در راه است، به این عزیزان باید گفت اجازه دهید حداقل طرف چهار بازی انجام دهد، آن وقت شروع به تعریف و تمجیدهای بی‌جهت بکنید. در خصوص استراماچونی هم داستان به همین شکل است، من نظر فنی نمی‌توانم بدهم اما یک مسئله مهم هست که اگر این مربیان، افراد شاخص و کارنامه داری بودند قطعاً بیکار نمی‌ماندند، استراماچونی اگر مربی خوبی بود قطعاً هم اکنون در تیم‌های بزرگ فعالیت می‌کرد اما او در خانه نشسته بود و برای ما ناز می‌کرد.

*یعنی اعتقاد دارید نحوه حضور استراماچونی فوتبالی نبوده است؟

به هیچ وجه، حضور او به واسطه تاخت و تاز دلال‌ها بوده است. من تا جایی که می‌دانم کمیته فنی هم در جریان این انتخاب نبوده، بلکه دلال‌ها با زد و بند موفق شدند این مربی بیکار را به استقلال معرفی کنند تا از این رهگذر پولی به جیب بزنند، دقیقاً همان اتفاقی که در خصوص وینفرد شفر افتاد.

*البته کمیته فنی به واسطه همین اتفاق برخی از اعضای خود را از دست داد، مثلاً پرویز مظلومی با انجام مصاحبه ای از نوع مدل فعالیت مسئولان باشگاه انتقاد کرد و از کار کنار رفت.

مظلومی در دوره خودش هیچ ارزشی برای کمیته فنی قائل نبود، البته که این اتفاق در دوره شفر نیز تکرار شد و قطعاً با همین روند استراماچونی نیز همین رفتار را تکرار خواهد کرد. چون کمیته فنی به قول علی پروین یعنی کشک! تا زمانی که مدیرعامل نخواهد کمیته فنی قدرت داشته باشد داستان به همین ترتیب است، اگر پرویز مظلومی امروز به این اتفاقات اعتراض دارد به واسطه این است که پیش‌بینی‌اش درست از کار در نیامده،او فکر می‌کرد با رفتن شفر و خداحافظی فرهاد او به عنوان سرمربی معرفی می‌شود اما اصلاً حواسش نبود که پسرخاله آقای فتحی یک مربی بیکار و خانه‌نشین را به باشگاه استقلال می‌آورد تا سرمربی شود. ماجرا به این شکل است که فیلم‌های 40 سال پیش حسن روشن را به یک مربی نشان دهید او می‌گوید عجب فوتبالیست خوبی آیا من امروز می‌توانم مثل 40 سال پیش بازی کنم؟ اما اگر دلال‌ها بخواهند دقیقاً طوری وانمود می‌کنند که من به مارادونا تبدیل شوم.

* فرهاد مجیدی هم به این اتفاقات اعتراض داشت و با قطعی شدن خروجش از استقلال لب به اعتراض باز کرد . در این خصوص چه نظری دارید؟

مجیدی همان روزی که بعد از رفتن شفر مسئولیت هدایت استقلال را در دست گرفت اشتباه بزرگش را مرتکب شد. حالا کاری نداریم که در پنج بازی او هدایت تیم را برعهده گرفت اما ادامه دادن از سوی فرهاد یک حرکت اشتباه بود، او باید بپذیرد که بسادگی نمی‌تواند به عنوان یک مربی موفق هدایت استقلال را در دست بگیرد.دقیقاًهمان اشتباهی که منصوریان مرتکب شد، البته بین منصوریان و فرهاد یک تفاوت عمده بود که منصوریان یک شبه سرمربی نشد بلکه قبل از آن نیز مربیگری کرده بود اما فرهاد یک شبه تصمیم گرفت مربیگری کند که این یعنی خودکشی!

*نکته نگران کننده حضور مجیدی به عنوان سرمربی تیم المپیک است، آیا این اتفاق به عقیده شما منطقی است؟

کجای فوتبال ما منطق حکمفرماست که اینجا باشد، دردناک‌تر اینجاست که مجیدی در مصاحبه ای رادیویی چند روز قبل اعلام کرد من این تیم را به المپیک می‌برم، بعد به استقلال می‌آیم و استقلال را قهرمان می‌کنم و سال بعد با استقلال در آسیا قهرمان می‌شویم! این حرف‌ها برای فرهاد مجیدی خیلی زود است.

*مدیران استقلال قطعاً در برابر این اظهارات واکنش نشان خواهند داد.

طبیعی است که برخی خوشحال نمی‌شوند اما هوادار متوجه می‌شود که حسن‌روشن دلسوز این تیم است، خیلی‌ها دنبال چاپلوسی و صندلی هستند اما من نیستم، خدا رو شکر پیش‌بینی‌ام درباره شفر درست از کار درآمد، خیلی‌ها او را نمی‌شناختند، اما وقتی من شفر را می‌شناختم کنار زمین کفتر بازی نمی‌کرد، بلکه خیلی آرام و متین بود، اما وقتی او به لیگ ایران آمد متوجه شد اینجا باید سیاه بازی را دستور کارش قرار دهد. شال گردن انداختن که هنر نیست، سوت زدن مثل کفتربازها کنار زمین نشانه مدیریت نیست، اگر آن روزی که فرهاد مجیدی را هل داد من جای فرهاد بودم، چنان پیرمرد کفترباز را کنار زمین می‌زدم که متوجه شود اینجا محله برو و بیا نیست که هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

* انتقادهای شما در ارتباط با آکادمی استقلال هم کاملاً وارد بود، روز گذشته کمیته اخلاق با صدور اطلاعیه‌ای از محرومیت سنگین صادق ورمرزیار و سید رضا افتخاری به خاطر برخی تلفات خبر داد.

من همچنان همان موضع قبلی را دارم، هرچند هنوز هم عده‌ای مرا متهم به سیاه نمایی می‌کنند اما به قول مرحومه مادرم همیشه حرف حق را بزن هر چند تو را مسخره کنند، من حقیقت را گفتم و تا آخر عمرم همین روال را ادامه خواهم داد، مقصر ناکامی در آکادمی مدیرعامل باشگاه است، در دوره فتح‌الله‌زاده به زور رفتم برای بازیکنان آکادمی پول گرفتم، در دوره افشارزاده به حرفم توجهی نکردند و نتیجه اش شد همین اتفاق امروز، افتخاری هم لجبازی کرد و سرپوش بر تخلفات گذاشت، هنوز فراموش نکردم که افتخاری به من گفت تا روحانی رئیس جمهور است من هم هستم اما همه دیدیم که او رفت و امروز محکوم شد اما من هستم، باید از کمیته اخلاق تشکر کنم که با صدور این رأی نشان داد جایی برای تخلف و خلافکاران در این فوتبال بی‌دروپیکر نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.