۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 660017

اگر به نمایشگاه‌گردی بویژه دیدن آثار خوشنویسی علاقه‌مندید، برای یک گردش هنری می‌توانید به نمایشگاه خوشنویسی «مریم غلامی‌»سری بزنید. این نمایشگاه که «یک میم» نام دارد از امروز در نگارخانه رضوان میزبان حضور علاقه‌مندان است.

«یک میم» شامل ۲۷ تابلوی خوشنویسی است که همه آن‌ها  به خط نستعلیق نوشته و به صورت چلیپا و قطعه اجرا شده‌اند. استفاده از روایاتی با محوریت امام رضا(ع) و حضرت محمد(ص) و اشعار شاعرانی مانند حافظ و نظامی موضوع تابلوهای نمایشگاه «یک میم» است .مریم غلامی‌ متولد ۱۳۴۵ شاهرود است. او مدرک فوق لیسانس درجه دو هنری دارد و به گفته خودش، خطاطی و خوشنویسی‌های محمدتقی صفانیا، استاد برجسته خوشنویسی ایران در شاهرود موجب علاقه‌مندی و کشش  این بانو به سمت هنر خوشنویسی بوده است.

غلامی می‌خواسته با برگزاری «یک میم» علاقه و ارادتش را به رسول اکرم (ص) نشان دهد. او می‌گوید: عنوان نمایشگاه را باتوجه به  بیت «ز احمد تا احد یک میم فرق است/همه عالم در این یک میم غرق است» انتخاب کردم و شعر روی پوستر هم برگرفته از بیت معروف شاعر شیرین سخن، سعدی است که فرمود: «سعدی! اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد(ص) بس است و آل محمد(ص)».

به گفته این هنرمند، استاد صفانیا با برگزاری کلاس‌های آموزش خوشنویسی در دهه ۶۰ در شاهرود این هنر را در بسیاری از علاقه‌مندان زنده کرد. او نخستین بانویی بوده است که در شهرستان شاهرود و در سال ۷۱ موفق به کسب مدرک ممتاز شده است.

غلامی در محضر استادانی مانند محمدعلی کریمی و علیرضا کدخدایی کسب فیض کرده است. وی همچنین کلاس‌های استادی را در محضر غلامحسین امیرخانی گذرانده و با این استادان توانسته به دریای بی‌کران هنر خط نستعلیق وصل شود.

استاد امیر صحافی او را با زیبایی‌های خط شکسته نستعلیق آشنا کرده و این زیبایی‌ها را به وی آموزش داده است.

غلامی از سال ۶۷ تاکنون مدرس دانشگاه فرهنگیان است. وی همچنین به مدت ۲۵ سال مدرس انجمن خوشنویسان هم بوده است.

«یک میم» نخستین نمایشگاه این بانوی هنرمند از امروز تا ۳۰ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه رضوان میزبان حضور علاقه‌مندان است.

گفتنی است، نگارخانه رضوان در کوهسنگی ۱۷ دایر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.