خوزستان- نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از روز شنبه هیات هلندی برای بررسی موضوع لایروبی رودخانه کارون ، وارد اهواز شده است و امیدواریم مطالبه به حق لایروبی کارون به سرانجام رسد.

طلسم لایروبی کارون به دست هلندی ها افتاد

به گزارش قدس آنلاین؛ همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه   عنوان کرد: متاسفانه سیاسی بودن اقتصاد کشور باعث شده سرمایه گذاری ها در استانهایی هزینه_ فایده باشد در حالی که آینده سیاست، امنیت و اقتصاد در خط جنوبی کشور رقم خواهد خورد.

یوسفی با عنوان اینکه مسئولان و دولت تغییرات شرایط را درک نکرده اند، اذعان کرد: کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار دارد، مسّولین از جمله نمایندگان، دولت و مسئولان استانی بدانند  لازم است نگاه ویژه ای به شرایط فعلی نیز داشته باشند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات خوزستان یکروزه حل نمی شود چون سالهاست رو هم انباشته شده و ادامه داد: اما با توجه به پتانسیل های موجود و پیگیری های لازم پیشرفت استان خواهد شد.

وی بزرگترین مشکل مردم خوزستان را معضل گرد و غبار خواند و در این مورد یادآور شد: از سال ۸۵ بر اساس جلسات متعدد با اساتید دانشگاه شهید چمران و پیگیری های لازم مجمع نمایندگان، این مشکل تا به امروز تا حدودی حل و اعتبارت لازم در این خصوص هر ساله دریافت شده است تا شدت گردوغبار از ۱۰ هزار به ۳ هزار برسد و هزار و ۴۰۰ کانون ریزگرد مهار شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی  اذعان کرد: طی ۴۶ سال گذشته بیمارستانی در اهواز احداث نشده  و اکنون حدود یازده پروژه در حوزه سلامت و احداث بیمارستان در اهواز افتتاح و یا کلنگ آن زده شد.

یوسفی یکی از مشکلات دیرین خوزستان را در حوزه آب و فاضلاب دانست و افزود:توانستیم  با پروژه غدیر آب را از سمت کرخه و دز به سمت اهواز هدایت کنیم تا در سال ۹۸ کیفیت آب قابل قبول باشد، افزون بر آن در ۱۵ فروردین۹۶ مبلغ ۲۹ هزار میلیارد تومان برای پروژه های آب و فاضلاب وبرق اختصاص یافت.

او توضیح داد: راه اندازی  تصفیه خانه شرق اهواز موجب کاهش ۵۰ درصدی ورود فاضلاب به کارون شد و در مورد تصفیه خانه فاضلاب غرب امیدواریم منابع مالی برای کلنگ زنی توسط سرمایه‌گذار تامین شود.

این مقام مسئول مطالبه لایروبی رودخانه کارون را به حق خواند و اظهار کرد: برای چهارمین بار یک هیئت خارجی از هلند روز شنبه  برای بررسی موضوع لایروبی رودخانه کارون ، وارد اهواز شده است، ظرفیت دولت و مسئولین را پای کار آوردیم و امید است به زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

درباره سوالی که از وضعیت موسسات مالی و اعتباری پرسیده شد، یوسفی به ۲۵۰ هزار سپرده گذار بانک آرمان اشاره کرد و درباره رفع مواضع ایجاد شده از سوی موسسات اعتباری عنوان کرد: بیشتر مشکل سپرده گذاران در خوزستان از سوی موسسه آرمان نسبت به دیگر موسسات اعتباری نیز حل شد. و تلاش بر این بود تا پرسنل موسسات اعتباری اخراج نشوند که همچنان‌ پیگیر آن نیز هستیم.

در ادامه جلسه وی درباره مشکلات گروه ملی فولاد؛  ورود به این معضلات  را موجب جلوگیری از  واگذاری گروه ملی به بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد:  ۴۷۰ میلیارد تومان از بانک ملی برای سرپا نگه داشتن آن تخصیص یافت تا علاوه بر حفظ دولتی گروه ملی پرداخت حقوق کارکنان انجام شده و تولید آن متوقف نشود.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مهم که تاثیر نمایندگان بر انتصابات حداقل است، بیان کرد: در رابطه بااینکه کمترین دخالت را در حوزه انتصابات سمت های درون استانی انتصاب مدیران استانی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و لازم است بگویم در برگزیدن سرپرستی آبفا نیز هیچ دخالتی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس، ادامه داد: در این سه سال، تنها اهواز دست خوش تغییرات منفی نشده زیرا ما دچار تحریم و محدودیت در سطح کشور هستیم و همه استان ها درگیر سختی و پایین آمدن سطح رفاه معیشتی شده اند.

وی گفت: تعهدات سیل در حال انجام است، هرچند در آن وقفه افتاده است اما ادامه کمک ها در قالب وام ها بلاعوض، وام های کم بهره، ترمیم زمین های کشاورزی،تامین سیمان خانه ها از بنیاد مستضعفان و سایر اقلام صورت می پذیرد.

یوسفی ادامه داد: ۱۴۶ هزار واحد مسکونی سال گذشته بیمه شد و اکنون بیمه بخشی از خسارت های مربوط به سیل را پرداخت می کند.

استاندار خوزستان ماندنی است

نماینده اهواز، کارون، باوی وحمیدیه اظهار داشت: گفته های فضای مجازی در رابطه با جابجایی استاندار خوزستان تنها حدس و گمان است و حقیقت ندارد.

وی خبر داد: تصمیم گیری های تخلفات در فینال جام حذفی بین پرسپولیس و داماش که در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد، اعلام می شود، خسارت زیادی به ورزشگاه وارد شده و تاکنون مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگو باشد.

همایون یوسفی در پاسخ خبرنگار دروازه مبنی بر عدم پرداخت ۲۵ درصد حق بدی آب و هوا به کارکنان فولاد این موضوع را در دست بررسی خواند و ابراز امیدواری کرد این موضوع از طرق دیگر حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.