رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در هفته جهاد کشاورزی در استان همدان ۲۱ تا ۲۷ خرداد ۷۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 ۷۹ طرح کشاورزی  بهره‌برداری خواهد شد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منصور رضوانی جلال ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان همدان افزود: این طرح‌های در حوزه‌های صنایع کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات، تولیدات گیاهی و دامی، ترویج و آب و خاک است که برای ۴۱۱ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: در حوزه صنایع کشاورزی استان همدان تاکنون ۳ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیاردتومان ایجاد شده است و تا پایان شهریور ۹۸ هم این سرمایه‌گذاری در حدود ۵۵۰ میلیاردتومان محقق خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: سطح زیر کشت کلزای همدان اکنون ۴هزار و ۵۰۰ هکتار است که در برنامه جهاد ارتقای آن به ۱۵ هزار هکتار است.
وی گفت: برای نگهداری انواع محصولات کشاورزی در استان همدان هم ۱۷۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ایجاد شده است که این محصولات را با افت ۴ درصد راهی بازار می‌کند.
 رضوانی جلال افزود: کود شیمیایی به حد نیاز به کشاورزان تحویل شد و اگر در بازار آزاد کودی توزیع می‌شود تخلف است و باید رسیدگی شود. همدان ملخ افریقای نداشته است و بیشتر ملخ بومی است که طغیان هم ندارد به مانند تعداد پروانه‌ها که به مناسب شدن آب و هوا تعداد آنها زیاد شده است.
وی گفت: شاخص‌کشاورزی افزایش بهره‌وری با افزایش استفاده از  روش‌های نوین مانند آبیاری قطره‌ای بارانی و غیره است که در استان همدان برای آن برنامه‌ریزی شده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: خرید گندم خارج از چرخه نظارتی دولت نداریم و اگر مدرک یا سندی در این مورد دارند  که خارج از کشور برای خرید گندم مراجعه کردند اعلام کنند تا رسیدگی شود گروهی به دنبال ایجاد جو روانی در جامعه هستند و نباید مردم به این مطالب که برای ایجاد تنش در جامعه منتشر می‌شود توجه کنند.
 انتهای پیام//

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.