خراسان شمالی- رئیس هیئت وزنه برداری خراسان شمالی از اعزام بانوان وزنه بردار استان به مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان بانوان کشور خبر داد و گفت: این رقابت‌ها تیرماه امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

اعزام بانوان وزنه بردار به مسابقات قهرمانی جوانان کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین محراب در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بانوان وزنه بردار استان با تمام توان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند افزود: این رقابت‌ها در وزن‌های ۴۵، ۴۹، ۵۵، ۵۹، ۶۴، ۷۱، ۷۶، ۸۱، ۸۷ و بعلاوه ۸۷ کیلوگرم برگزار می‌شود.

وی تعداد ورزشکاران این رشته در استان را ۱۰۳ نفر برشمرد و گفت: تاکنون به این رشته المپیکی، توجه خوبی مبذول نشده بود و در یک سال گذشته، وزنه برداری در استان دچار رکود بود و شمار ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده تنها دو نفر بود اما اکنون ۱۰۳ نفر در این رشته سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: خراسان شمالی جزو پنج استان کشور است که وزنه برداری بانوان را راه اندازی کرده است تا یک سال گذشته، دوره مربی گری وزنه برداری در این استان برگزار نشده بود اما اکنون ۳۲ مربی و ۳۲ داور در این رشته، کارت دارند.

تامین تجهیزات نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار

رئیس هیات وزنه برداری خراسان شمالی در ادامه گفت: تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز وزنه برداران این استان در حد استاندارد، دست کم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

محراب گفت: اکنون تجهیزات در حد نیازهای اولیه موجود است اما برای رسیدن به وضعیت مناسب و استاندارد دست کم یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: بالا رفتن قیمت ارز و گران شدن تجهیزات، توان ما را برای خرید و تامین اقلام مورد نیاز بشدت کاهش داده است.

محراب گفت: خراسان شمالی پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مناسب و خوبی برای توسعه ورزش وزنه برداری دارد و با توجه به سبقه رشته‌های ورزشی همچون جودو و کشتی باچوخه می‌توان برای تقویت و توسعه رشته وزنه برداری گام‌های مؤثری برداشت.

رئیس هیأت وزنه برداری خراسان شمالی اظهار داشت: هیأت ورزشی وزنه برداری در شهرستان‌های فاروج، شیروان، جاجرم و بجنورد فعال است و در سایر شهرستان‌ها هم آمادگی برای راه اندازی فعالیت‌های ورزشی در این رشته وجود دارد.

رئیس هیات وزنه برداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر تلاش برای ارتقای توان و جایگاه وزنه برداری استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی تیم مستقل در لیگ کشور از برنامه‌های آتی ما است و تا چند سال آتی پایگاه استعدادیابی کشور در این استان راه اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.