یاسوج- تعداد ۹۰۰ غرفه دار در قالب جمعه بازار زیر سقف‌های پلاستیکی و دورن سازه‌های آلومینیومی در برف و باران برای امرار معاش خود و خانواده‌هایشان تلاش می‌کنند و مسئولان اعتقاد دارند این مکان برای شهروندان امن نیست و این موضوع سال هاست که به محل مناقشه بین شهرداری و کسبه تبدیل شده است.

اختلاف شهرداری یاسوج با کسبه جمعه بازار یکسره می شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: جمعه بازار یاسوج همان طور که از نام آن پیداست از جمله مکان هایی است که در آن می توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا کرد.

در این بازار آشفته که چینش کالاها گرفته تا سیم های برق نامنظم تعداد ۹۰۰ غرفه دار در آن مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده‌های کسبه می توان ادعا کرد افزون بر پنج هزار نفر از این محل امرار معاش می‌کنند.

این جمعه بازار که گفته می شود پیش از این توسط آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان  به برای ایجاد اشتغال به کسبه اهدا شده است سال هاست که مورد مناقشه شهرداری و کسبه این بازار قرار دارد.

حدود ۱۴ سال از زمانی که دست‌فروشان سه راهی بیمارستان شهید بهشتی را به مقصد بلوار عدل ترک و پس از آن برای همیشه در شرف‌آباد اسکان داده شدند می گذرد.

تعداد ۹۰۰ غرفه دار زیر سقف‌های پلاستیکی و دورن سازه‌های آلومینیومی در برف و باران برای امرار معاش خود و خانواده‌هایشان تلاش می‌کنند و مسئولان اعتقاد دارند این مکان دیگر برای دست‌فروشان امن نیست.

با وجود اینکه سخن از جابجایی این بزار سال هاست که مورد اختلاف با شهرداری است اما حادثه آتش‌سوزی دهم مهرماه سال گذشته در این بازار  و خاکستر شدن  ۱۶ باب مغازه موجب شد تا مسئولان را در انتقال این بازار مصمم تر کند.

شهرداری و مدیریت شهری یاسوج مدعی است که این بازار ایمنی لازم ا نداشته و بسیار خطر افرین است اما از طرف دیگر کسبه می گویند که شهرداری به فکر منافع خودش است و طرح انتقال کسبه به یک بازار دیگر برای درامزایی بیشتر است.

آن ها عنوان م یکنند که غرفه ها در مکان جدید با قیمت های افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان نرخ گذاری شده که پرداخت این مبلغ از عهده و توان آن ها خارج است.

کسبه جمعه بازار که تاکنون نامه نگاری های متعدید داشتند و بار ها با پهن کردن سفره خالی در مقابل استانداری کهگیلویه و بویر احمد خواستار رسیدگی به این موضوع شدند اما  هنوز توفیقی برای حل این مشکل نداشتند.

شمارش معکوس

مسئولان یاسوج از جمله استاندار، فرماندار و شهردار که تاکنون جلسات مختلفی را برای حل این موضوع برگزار کردند اما تاکنون نتوانسته اند که گره از مشکلات این بازار بگشایند.

افزایش بار ترافیکی، کمبود پارکینگ، عدم رعایت بهداشت و از همه مهتمر شاخص ایمنی بسیار پائین از جمله دلایل مدیریت شهری برای جمع کردن این بازار است .

این موضوع در حالی است که شهردار یاسوج در اخرین واکنش در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد از تخریب این بازار تا دو هفته آینده خبر داد.

نستهن مقدم با اشاره به اینکه غرفه داران جمعه‌بازار تا دو هفته آینده باید به مکان جدید منتقل شوند تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی غرفه داران در سه نقطه در نظر گرفته شده است  و جابجایی با اولویت ایجاد بازارچه ثابت اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که جمعه بازار فعلی به هیچ وجه ساختار مناسبی نداشته و خطرات احتمالی به ویژه آتش سوزی شهروندان و کسبه را تهدید می کند اظهار کرد: غرفه داران نباید فقط منافع خود را در نظر بگیرند بلکه باید منافع مردم را هم در نظر بگیرند تا مشکلی برای شخصی به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.