کاهش قدرت خرید مردم دیگر دلیلی است که به گفته فربد زاوه موجب شده قیمت خودرو در کارخانه گران‌تر از بازار باشد. او با بیان این‌که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، ادامه داد: «درحال حاضر در محصولات  خانواده چری هم قیمت بازار پایین‌تر از کارخانه است

کرمان موتور: ما به این قیمت می فروشیم مشتری ها هم راضی هستند

قدس آنلاین: در حالی که کرمان موتور و مدیران خودرو هر روز یک قمیت عجیب برای محصولاتشان ارایه می کنند، معاون بازاریابی کرمان موتور گفته است: «مهم این است که مشتریان از قیمت‌های فعلی راضی هستند و مشکلی با این نرخ‌ها ندارند.»

اما افزایش قیمت محصولات کرمان موتور در شرایطی روزهای گذشته حسابی خبرساز شده که قیمت‌ها در بازار نزولی شده است. سعید موتمنی،  رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به رکود حاکم بر بازار به «شهروند» می‌گوید: «قیمت محصولات کرمان موتور در بازار ارزان‌تر از کارخانه است و بازهم مشتری برای آن وجود ندارد. به‌عنوان مثال قیمت جکs٥  که از طرف کرمان موتور ٣٠١‌میلیون قیمت خورده، در بازار آزاد به قیمت ٢٩٣‌میلیون و ٧٠٠‌هزار تومان به فروش می‌رود.  قیمت جک s٣  اتومات هم کمتر از ٢١٠‌میلیون تومان و j٤ هم ١٤٠‌میلیون تومان  در بازار آزاد قیمت خورده است. حتی گفته می‌شود خودرو سانتافه هم حدود ۵۰ تا ۶۰‌میلیون زیر قیمت شرکت درحال حاضر در بازار موجود است.»

اما کاهش قدرت خرید مردم دیگر دلیلی است که به گفته فربد زاوه موجب شده قیمت خودرو در کارخانه گران‌تر از بازار باشد. او با بیان این‌که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، ادامه داد: «درحال حاضر در محصولات  خانواده چری هم قیمت بازار پایین‌تر از کارخانه است که البته این مسأله به معنی گران‌فروشی کارخانه و تولیدکننده نیست. درواقع  قیمت خودرو در بازار به اعداد عجیب و غریب رسید و تناسب بین قدرت خرید و قیمت خودرو از بین رفت.

گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که کرمان موتور در یک‌سال اخیر بیشتر از ٢٥٧‌میلیون دلار ارز ٤٢٠٠ تومانی گرفته است. با این حال معاون بازاریابی، در شرکت کرمان موتور افزایش نرخ ارز و بروز مشکلاتی در روند واردات قطعه را دلیل اصلی افزایش قیمت تمام‌شده تولیدات این گروه خودروسازی اعلام کرده است!

نکته قابل‌تامل این است ‌که این شرکت در فروردین ‌سال‌جاری حتی یک دستگاه خودرو نیز تولید یا مونتاژ نکرده است. البته مسئولان این شرکت می‌گویند که عمده ارزهای دولتی دریافت‌شده در پنج ماه ابتدایی سال١٣٩٧ صرف تسویه حساب قطعات خریداری‌شده در ٦ ماهه دوم ‌سال ١٣٩٦ شده و تمامی خودروهای تولیدی  در این مدت به مشتریان با قیمت‌های همان زمان تحویل داده شده است.

گفتنی است که این شرکت از ابتدای اردیبهشت ماه‌ سال‌جاری قیمت جک ۳ Sخود را سه بار تغییر داده است، به گونه‌ای که اکنون این محصول نزدیک به ۵۰‌میلیون تومان گران‌تر از روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه به فروش می‌رسد، به گونه‌ای که قیمت این محصول در فروردین ماه ۱۶۱‌میلیون تومان بود، سپس در هفته نخست اردیبهشت‌ماه به ۱۸۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان رسید. این شرکت در هشتم اردیبهشت‌ماه نیز مجددا تصمیم به افزایش قیمت بیش از ۱۵‌میلیون تومانی این محصول گرفته و قیمت آن را به ۱۹۶‌میلیون تومان رساند. درنهایت هم در اواخر اردیبهشت‌ماه قیمت این محصول به ۲۱۰‌میلیون تومان رسید. به این ترتیب در کمتر از یک ماه قیمت کارخانه‌ای جک ۳ Sحدود ۵۰‌میلیون تومان افزایش یافت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جک ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 0
    یعنی واقعا اینا ...یا خودشون رو زدن به اون راه.آخه مشتری بدبخت کجا راضیه؟ مگه کاری از دستش میاد؟ شما که هر جور میخواید عمل میکنید به هیچ جاهم پاسخگو نیستید. بخدا مردم از ‌دست شما افسردگی گرفتن. اونوقت خجالت نمی کشید می گید مشتریا راضیند؟!