یزد - رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور استان یزد گفت:استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.

استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، کریم زنگیلی؛با بیان این خبر اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان یزد صورت گرفته است.

 وی در خصوص روند پرورش طیور افزود: جوجه های یک روزه از کارخانه های جوجه کشی خریداری شده و سپس با اخذ مجوز بهداشتی حمل از سوی دامپزشکی به مرغداری منتقل می شود و در عرض چهل و دو روز با رعایت برنامه های پرورشی، تغذیه ای و بهداشتی، از وزن چهل و دو گرم به وزن دو هزار و پانصد گرم رسیده و به این صورت جوجه ها به مرغ سالم و قابل کشتار تبدیل می شوند.

زنگیلی ضمن اشاره به اینکه دامپزشکی عاری بودن مرغ های موجود در بازار را به صورت صدرصد تضمین می نماید، تصریح کرد: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.

وی خاطر نشان ساخت : استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و رشد بالای جوجه های گوشتی به علت عوامل ژنتیکی و اصلاح نژاد، تغذیه‌ای و بهداشتی این گله‌ها است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.