نیکشهر-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مجتمع‌های بوم‌گردی در منطقه لاشار ضروری است؛ چراکه مردمان بلوچ به مهربانی و مهمان‌نوازی زبانزد هستند.

ایجاد مجتمع‌های بوم‌گردی در  منطقه لاشار ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از شورای اسلامی بخش لاشار احمدعلی موهبتی در دیدار با معتمدان، ریش‌سفیدان و شوراهای اسلامی بخش لاشار اظهار کرد: منطقه لاشار تاریخ استان سیستان و بلوچستان است و به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

وی گفت: همان‌گونه که تاکنون لاشار در سیستان و بلوچستان نقش‌آفرین بوده، اکنون نیز راه‌آهن، گاز و جاده جدید از این منطقه عبور می‌کند و پروژه‌های مهمی در این بخش احداث می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مجوز احداث  سه مجتمع بین‌راهی در این منطقه صادر شده که تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و با احداث این مجتمع‌ها و ایجاد واحدهای تعمیرگاهی، پمپ بنزین، فروشگاه‌های صنایع دستی و مواد غذایی درواقع توقف‌گاهی ایجاد می‌شود که موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی خواهد شد.

موهبتی یادآور شد: مهم‌تر از این مجتمع‌ها و توقف‌گاه‌ها؛ رفتار و برخورد اجتماعی خود مردم است؛ چراکه مهربانی و مهمانداری مردم می‌تواند بیشتر از مجتمع‌ها در توقف خودروها تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع‌های بوم‌گردی در  منطقه لاشار ضروری است؛ چراکه مردمان بلوچ به مهربانی و مهمان‌نوازی زبانزد هستند و این مهم‌ترین مؤلفه برای نگه‌داشتن مردم است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رفتار اجتماعی درست و مهربانی می‌تواند حضور گردشگران را پایدار کند و باید رفتارهای ناهنجار حذف شود؛ چراکه صنعت گردشگری منطقه وابسته به رفتار درست اجتماعی است؛ بنابراین مردم همه باید مقابل ناهنجاری‌ها بایستند و برای رونق و خوشنامی منطقه تلاش کنند.

موهبتی افزود: دولت زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز را ایجاد می‌کند؛ اما نمی‌تواند آن کاری را که خود مردم می‌توانند، انجام دهد. مردم این منطقه درآمدهای حاصله را در سایر مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی گفت: هر فردی که سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کند، موجب رونق می‌شود و حتماً گرامی و قابل احترام است و علاوه بر سرمایه‌گذاران؛ صاحبان فکر و اندیشه نیز سبب رونق این منطقه هستند

خواسته های مردم لاشار از استاندار

در این دیدار که در محل استانداری انجام شد مهمترین خواسته های مردم لاشاربه شرح ذیل  ارائه  و مردم لاشار  از استاندار خواستار  پیگیری این مهم شدند :

سفربه منطقه لاشار جهت دیدار بامردم و بازدید از امکانات وزیرساخت های منطقه

ارتقا بخش لاشار به شهرستان

الحاق روستاهایی که به فنوج ملحق شده اندبه لاشار

بازگشایی راه هبودان به لاشار

استفاده از نخبگان و جوانان شایسته لاشار در سمت های مدیریتی

استفاده از ظرفیتهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بهبود زیرساخت های روستاهای مسیر راه آهن و خط انتقال گاز

حل مشکل آب آشامیدنی منطقه لاشار

واگذاری ساختمانهای دولتی غیرقابل استفاده در بخش لاشار به دهیاری ها و آموزش و پرورش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.