رئیس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: ورود گوشی های ثبت سفارش شده به بازار موجب کاهش قیمت این کالا نخواهد شد.

قیمت تلفن همراه نسبت به سال قبل سه برابر شده است

افشین اکبری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از آنجا که بازار موبایل به شدت وابسته به بازار ارز می باشد، طی چند روز گذشته با کاهش قیمت در بازار ارز،  قیمت ها در بازار تلفن های همراه نیز با کاهش مواجه شد اما همزمان با افزایش نرخ ارز قیمت گوشی های تلفن همراه نیز رخ داده است.

وی درپاسخ به این سوال که اگرچه عنوان می شود قیمت تلفن همراه وابسته به نرخ ارز است اما با کاهش نرخ ارز تغییرمحسوسی در بازار این کالا رخ نمی دهد ، نیز بیان داشت: قیمت ها در بازار تلفن همراه لحظه ای و وابسته به نوسان نرخ ارز می باشد و مقایسه قیمت ها در ماه مبارک رمضان و چند روز گذشته این تغییر را نشان می دهد.

اکبری در واکنش به ثبت سفارش ۳میلیون گوشی با ارز نیمایی و تاثیر آن بر بازار نیز تصریح کرد: در حال حاضر دربازار تلفن همراه کمبودی وجود ندارد و بازار در آرامش قرار دارد ، ازطرفی ثبت سفارش یک کالا به معنی ورود قطعی آن به کشور  نمی باشد و شاید به دلایلی کل کالای ثبت سفارش شده و یا قسمتی از آن به کشور وارد نشود. همچنین این گوشی ها به قیمت روز وارد کشور می شوند و تنها کمکی که به بازار خواهند کرد  این می باشد که تعادل بازار را حفظ کنند از این رو ورود آنها به بازار به معنای  ارزان شدن تلفن های همراه نمی باشد.

رئیس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد با بیان اینکه قیمت موبایل نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است ،  افزود: ازطرفی اگر این ثبت سفارش ها محقق نشود، تعادل در بازار از بین خواهد رفت و گرانی در بازار رخ خواهد داد.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر ۹درصد ارزش افزوده و ۴درصد علی الحساب مالیات از هر گوشی گرفته می شود که اگر دولت به دنبال ارزان شدن این کالا می باشد باید در این زمینه اصلاحاتی را انجام دهد که  بدون تردید نقش به سزایی در کاهش قیمت تلفن همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در حال حاضر  ۱۲۰۰عضو  در این اتحادیه مشغول به کار می باشند و افرادی که شکایت و یا انتقاداتی نسبت به عملکرد اعضا داشته باشند می توانند با به همراه داشتن مستندات لازم به صورت حضوری به ادرس خیابان ابن سینا، مقابل سه راه ادبیات، ساختمان ۴۶، طبقه اول واحد ۲۰مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.